Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه خبری «نیوزوان» در گزارشی به کشتار سیاه‌پوستان در آمریکا به وسیله پلیس پرداخته و می‌نویسد کشته شدن ۳ سیاه پوست طی کمتر از یک هفته اخیر از سوی پلیس آمریکا حاکی از آن است که ظاهرا هیچ نشانه‌ای از پایان یافتن این بحران در جامعه آمریکا دیده نمی‌شود. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پایگاه خبری «نیوزوان» می‌نویسد: در کمتر از یک هفته آمریکا شاهد  کشتار ۳ نفر از سیاه پوستان به دست پلیس بوده است؛ موضوعی که جامعه آمریکا چشمش را بر روی آن بسته و هیچ نشانه‌ای از پایان یافتنش در جامعه آمریکا دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین مورد از این کشتار بی رحمانه پلیس آمریکا دوشنبه گذشته در حالی اتفاق افتاد که یک افسر پلیس در تگزاس زنی که به نظر نمی‌رسید تهدیدی جدی برای او داشته باشد را با شلیک ۵ گلوله به قتل رساند. در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود که زن فریاد می‌زند که باردار است، اما گویا این کلمه هیچ تاثیری در خشونتی که این افسر در دستگیری زن از خود نشان می‌دهد ندارد.  
این در حالی است که اداره پلیس شهر «بی‌تاون» آن زن را مقصر مرگ خود دانسته چرا که به ادعای آنان زن به سمت اسلحه شوکر پلیس دست دراز کرده است. حتی اگر این اتهام هم درست باشد، قطعا نباید آن افسر آموزش دیده اقدام به استفاده از اسلحه برای کشتن زن می‌کرد.
هفته گذشته یک زن سفید پوست در جورجیا که شاهد تصادف راننده با عابر و فرار او بود تصمیم به تعقیب راننده می‌گیرد و پس از تعقیب و گریز بسیار در نهایت با شلیگ گلوله راننده را به قتل می‌رساند.  
در حالی که این حوادث به ظاهر با یکدیگر مرتبط نیستند، اما نشان دهنده افزایش روز افزون سفید برتر انگاری در برابر سیاهان جامعه آمریکا است. اما ناراحت کننده‌ترین بخش این موضوع زمانی است که وقتی سفید پوستان جرمی مرتکب می‌شوند به نظر می‌رسد خود آنان قانون را دست گرفته و در نهایت بی‌گناه از دادگاه بیرون می‌آیند.   بیشتر بخوانید: پررنگ بودن مفهوم تبعیض برای سپاه‎پوستان در آمریکا؛ وضعیت دشواری که سیاه‎پوستان آمریکایی شاهد آن هستند 
این روند در حوادث هفته گذشته نیز صدق می‌کرد زمانی که معلوم شد که قانونگذاران مدارک و شواهد حقیقی در خصوص ۲ مورد از مرگ و میر‌های عمده در زندان را پنهان کرده‌اند. گزارشی از تیراندازی پلیس اسکار گرانت ۲۰۰۹ در هفته گذشته منتشر شد و نشان داد که افسر پلیس مظنون در این حادثه، در خصوص مجموعه‌ای از اتفاقاتی که منجر به قتل شده دروغ گفته است.
اینگونه به نظر می‌رسد افرادی که سیاه پوستان را به قتل می‌رسانند و یا در کشتن آنان مشارکت دارند این شانس را دارند که نباید برای اقدامات مرگبار خود جریمه‌ای پرداخت کنند.
اوایل سال جاری یکی دیگر از قربانیان، نوجوان سیاه پوست ۱۳ ساله‌ای بود که یک افسر سابق پلیس از پشت به او شلیک کرد و او را به قتل رساند. در فیلم منتشر شده دیده می‌شود که از سوی این نوجوان هیچ خطری جان افسر پلیس را تهدید نمی‌کند.   این در حالی است که قاضی دادگاه علت اقدام پلیس را به خطر افتادن جانش اعلام کرد. اما زمانی که همین اتفاق مشابه برای یک افسر سیاه پوست به دلیل قتل زن سفید پوست رخ داد، قوانین دادگاه برای این افسر اجرا نشد و او متهم به قتل شد.  
در حال حاضر کشتار سیاه پوستان در جامعه آمریکا موضوعی است که هچنان ادامه داشته و این موارد را در شارلوت و لوئیزیانا در ماه آوریل دیده‌ایم. سپتامبر گذشته همین اتفاق در دالاس تکرار شد. فهرست تیراندازی مرگبار پلیس که اغلب سیاه پوستان غیر مسلح را نشانه می‌گیرند به سرعت در حال افزایش است. این رویه بر اساس گزارشی که واشنگتن پست در سال گذشته منتشر کرد نشان دهنده تصادفی نبودن این حد از کشتار سیاهان در جامعه آمریکا است.   بیشتر بخوانید: خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان؛ دادگاه‎های آمریکا حقوق سیاه‎پوستان را نادیده می‎گیرند
در دوره‌ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است بر خلاف رئیس جمهور پیشین، افسران پلیس را ترغیب به اعمال هر چه بیشتر خشونت در برابر متخلفین می‌کند. 



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتار سیاه پوستان آمریکا افسران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی

هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) بازار طلای تهران با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۶ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت نیم‌ سکه در روز جاری با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

بازار جهانی طلا امروز هم با افزایش قیمت همراه شد تا جایی که قیمت هر اونس طلا به ۲ هزار و ۱۸۷ دلار رسید که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰ دلار افزایش نشان می دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فدراسیونی بدون رییس!
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا مجبور به عقب‌نشینی هستیم
  • تصویب بسته نظامی جدید آمریکا برای اسرائیل
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از غزه و علیه مثلث شوم+فیلم
  • حادثه نهمین روز نوروز ۱۲۹۱؛ حرم رضوی به توپ بسته شد | روایت کشتار هولناک روس‌ها +تصویر
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ددمنشی رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت پایان‌پذیر نخواهد بود/ لزوم تصویب قطعنامه‌های بازدارنده
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!