Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر تحویلیان تهیه‌کننده سریال «از یادها رفته» درباره این مجموعه رمضانی که تاکنون دو قسمت از آن به دلیل مشکلات فنی با یک شب تاخیر روی آنتن شبکه یک رفته است به خبرنگار مهر گفت: کیفیت ضبط این سریال ۴k است و به همین دلیل برای آماده‌سازی نسخه نهایی آن باید مراحلی طی شود. همچنین از نظر جلوه‌های ویژه، صحنه‌هایی از سریال که در خیابان‌های تهران و لوکیشن‌های مختلف تصویربرداری شده در خروجی نهایی نیاز به اصلاحاتی دارد چون سریال به سال ۱۳۱۹ تعلق دارد و در تصاویر کابل برق و یا دیگر موارد زائد وجود دارد و اصلاح این موارد زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به کرّات نیازمندیم که بخش‌های مختلف سریال را فریم به فریم اصلاح کنیم و این کارها به زمان نیاز دارد که خواه ناخواه کار را با تاخیر در پخش مواجه می‌کند.

تحویلیان تصریح کرد: شب جمعه ۲۶ اردیبهشت هم این سریال ساعت ۲۲ آماده شد اما کار تا بازبینی نشود پخش انجام نمی‌گیرد و خود من خواهش کردم که پخش سریال به روز بعد موکول شود و ممکن است باز هم در طول پخش با چنین مشکلاتی مواجه شویم.

حتی یک قسمت هم سانسور نشده است

وی درباره شایعه سانسور بخش‌هایی از قسمت‌هایی که با تاخیر پخش شد نیز عنوان کرد: چنین شایعه‌ای اصلاً صحت ندارد و هیچ سانسوری در هیچ قسمتی از سریال صورت نگرفته است. ما هیچ اصلاحیه‌ای برای پخش نداشتیم و موردی نبوده که بگویند سکانسی را دربیاوریم.

اینکه شبکه‌ای فکر می‌کند برنامه‌ای را باید طوری بسازد که مخاطب یک برنامه یا شبکه دیگر را جذب کند اشتباه است. یا مثلاً کارگردانی فکر می‌کند که بازیگر من را با رقمی بیشتر به کار خود دعوت کند، این کارها اشتباه است و رقابت ناسالم است این تهیه‌کننده اضافه کرد: بازار شایعات در رسانه‌ها به نوعی داغ شده است و البته برخی همکاران خود ما هم به این شایعات دامن می‌زنند. من از بینندگانمان عذرخواهی می‌کنم که چنین مشکلی پیش آمده ولی واقعاً بحث سانسور نبوده است.

کدام سریال عاشقانه نیست؟

تهیه‌کننده «از یادها رفته» در بخش دیگر درباره انتقاداتی که نسبت به طراحی قصه سریال مطرح شده و شائبه شباهت آن با سریال «شهرزاد» را به‌وجود آورده است، نیز گفت: این‌ها همانطور که گفتید شائبه است. کدام یک از سریال‌هایی که در تلویزیون یا شبکه نمایش پخش می‌شود، عاشقانه نیست؟ به نظرم این‌ها مطرح می‌شود چون عده‌ای می‌خواهند سریال را بزنند. ده‌ها سریال عاشقانه در تلویزیون ساخته شده است و در همه آن‌ها عشق وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا این سریال با دیگر آثار تاریخی و عاشقانه مقایسه نمی‌شود، گفت: «شهرزاد» عاشقانه‌ای است که در دهه ۴۰ اتفاق افتاد و این سریال در دهه ۲۰ و شاید به این دلیل که داستان دو مجموعه به لحاظ زمانی به هم نزدیک هستند این سخنان مطرح می‌شود. در قصه ما حوادث زمان و تحولات تاریخی بر عشق موثر است درحالی که «شهرزاد» مثل یک رمان عاشقانه بود. با این حال به تدریج که سریال جلو برود خیلی‌ها می‌بینند که گمانه‌زنی‌هایشان اشتباه بوده است و به خطا رفته‌اند.

جذب مخاطب شبکه دیگر اشتباه است

تحویلیان همچنین درباره آمارهایی که این روزها از دانلود سریال‌های رمضانی مطرح می‌شود، بیان کرد: تلویزیون مثل یک سوپرمارکت می‌ماند و باید همه نوع محصول و تنوعی داشته باشد چنین رسانه‌ای دیگر خودش با خودش رقابت نمی‌کند. ما سازندگان نسبت به یکدیگر، هم‌پوششی داریم و نباید بین ما دعوا بیفتد، اگر دعوا می‌افتد اشتباه می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه رقابت اصلی نباید بین سازندگان باشد، گفت: اینکه شبکه‌ای فکر می‌کند برنامه‌ای را باید طوری بسازد که مخاطب یک برنامه یا شبکه دیگر را جذب کند اشتباه است. یا مثلاً کارگردانی فکر می‌کند که بازیگر من را با رقمی بیشتر به کار خود دعوت کند، این کارها اشتباه و رقابت ناسالم است. درواقع رقابت ما باید نسبت به شبکه‌های بیگانه باشد و در سایر زمینه‌ها باید رفاقت کنیم.

کد خبر 4619027 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: سریال از یادها رفته اکبر تحویلیان شبکه یک سیما بهرام بهرامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربیننده ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی امروز- سه‌شنبه- ۲۹ فروردین با حضور محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی، علی بخشی‌زاده معاون صدا، احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون و سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما در سالن کوثر صداوسیما برگزار شد.

غفوری قائم مقام معاونت سیما در ابتدای این نشست گفت: در حوزه برنامه‌های رمضان، ۱۰ برنامه ویژه افطار و ۹ برنامه سحر داشتیم. همچنین ۵۰ ویژه برنامه معارفی به روی آنتن رفت. شبکه‌ها امسال به سراسر کشور توجه داشتند و قالب‌های برنامه‌سازی تنوع داشت.

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون نیز اظهار کرد: در تلوبیون ۵۰ میلیون دقیقه بازدید در ۲۴ ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم. ۱۱۲ هزار و ۵۴۶ آی پی منحصر بفرد در لحظه سال تحویل شبکه سه را تماشا می‌کردند. بیش از ۴۰ هزار آی‌پی مخاطب شبکه یک بودند و بیش از ۳۰ هزار آی‌پی شبکه دو را تماشا می‌کردند.

«مهمانی» و «مردان آهنین» در تلوبیون پیشتاز شدند

وی افزود: پربازدیدترین برنامه افطار طی چهار سال اخیر برنامه «زندگی پس از زندگی» بوده است اما امسال برنامه «محفل» به «زندگی پس از زندگی» رسید. هر دو برنامه بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بازدید داشتند. برنامه‌های «پناه» و «هلال» در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در بین برنامه‌های سال تحویل برنامه‌های سال نو، «شب عیدی» و «ایران دوست‌داشتنی» به ترتیب پرمخاطب بوده‌اند.

خورشیدی تاکید کرد: در میان برنامه‌های سرگرمی مهمانی، «مردان آهنین»، «شب خوش»، «پاورقی» و «معرکه» به ترتیب بیشترین مخاطب را داشتند. در حوزه سریال‌ها بر اساس تعداد مخاطب محاسبه ‌شده در هر قسمت «نون‌خ ۵»، «زیرخاکی»، «هفت سر اژدها» و «رستگاری» و «جومونگ۳» در تلوبیون پربیننده بودند.

محسن شاکری نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در ادامه مراسم با یادآوری این‌که نظرسنجی برنامه‌های صداوسیما را به صورت تلفنی و درب منازل انجام می‌دهیم بیان کرد: سریال‌ها هر دو هفته یک بار و برنامه‌های شاخص هر ماه یک بار نظرسنجی می‌شوند.

وی افزود: در آخرین نظرسنجی که داشتیم کلیت مخاطب صداوسیما ۶۶ درصد است. البته این نظرسنجی در تهران و مراکز استان‌ها انجام شده و میزان مخاطب در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر است. این آمار در شهرستان‌ها حدود ۷۰ درصد و در روستاها ۷۸ درصد است. این اعداد در عصر اینترنت چیزی شبیه معجزه است. میزان مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی آمریکا مشخص است و به ندرت به ده درصد می‌رسد. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی انگلستان ۱۸ درصد مخاطب داشته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما ادامه داد: بخشی از مخاطبان ما در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند. وقتی درباره میزان مخاطب صحبت می‌کنید باید مخاطب برودکست را هم لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: در بین سریال‌ها نون‌خ ۴۱ و نیم درصد، زیرخاکی ۲۴.۹ درصد، هفت سر اژدها ۲۲.۵ درصد و رستگاری ۱۵.۵ درصد مخاطب داشته‌اند. سریال نون.خ نسبت به پارسال ۱۰ درصد رشد مخاطب داشته است. همچنین در برنامه‌های شب قدر ۲ تا ۳ درصد ریزش مخاطب نسبت به سال قبل داشتیم. از این ریزش استقبال می‌کنیم چون نشان می‌دهد مردم در مراسم مساجد شرکت کرده‌اند.

شاکری‌نژاد با اشاره به میزان مخاطبان برنامه‌های افطار گفت: محفل با ۲۷.۹ درصد پرمخاطب‌ترین برنامه بوده و زندگی پس از زندگی ۲۷.۱ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو برنامه رکورد سال قبل را شکسته اند. سال قبل مخاطب زندگی پس از زندگی ۲۶ درصد و مخاطب محفل ۱۹ درصد بود. پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سحر هم، برنامه‌های شبکه‌های استانی، ماه خدا و ماه من بوده‌اند.

کد خبر 844938 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم تلویزیون - برنامه تلویزیونی بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد
  • ۳ سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • ببینید | پخش سریال ترکیه ای از شبکه تهران
  • یک سریال فانتزی جایگزین «رستگاری» شد
  • شروع یک سریال فانتزی در شبکه دو
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • پربیننده ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند
  • ۳ سریالی که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • ۳ سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند