Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:39:50 GMT

جشنواره گل محمدی در روستای منشاد مهریز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۸۶۸۲

جشنواره گل محمدی در روستای منشاد مهریز برگزار شد

یزد - ایرنا - دومین جشنواره گل محمدی جمعه شب با حضور محمدعلی طالبی استاندار، جمعی از مسئولان محلی و استان ، مردم و تعدادی از گردشگران در حسینیه روستای منشاد دهستان میانکوه بخش مرکزی شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره با همکاری شورای اسلامی منشاد و دستگاه های فرهنگی و اجرایی منطقه و با هدف آشنایی مردم و گردشگران در خصوص برداشت گل محمدی و نحوه گلابگیری که قدمت هزار ساله در مهریز دارد، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزاری نمایشگاه گلاب و گل محمدی، برپایی غرفه محصولات محلی، فرهنگی و صنایع دستی، نمایشگاه عکس، اجرای نمایش و مسابقات فرهنگی از بخش های جانبی این جشنواره بود.
مهریز به خاطر شرایط آب و هوایی در پرورش انواع گل، تهیه گلاب و دیگر عرق های گیاهی سابقه طولانی دارد و برداشت گل محمدی در شهرستان همه ساله از اواخر فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد .
روستای ییلاقی منشاد از مناطق مهم برداشت گل محمدی و تولید گلاب و انواع عرق های گیاهی استان یزد است .
کاشت گل محمدی در ایران قدمتی هفت هزار ساله دارد و مراسم گلابگیری در مهریز آیینی هزار ساله است که در طول زمان تغییراتی بسیار جزیی داشته است .
روستای منشاد با هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7536/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روستاي منشاد شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رییس هلال احمر شهرستان طبس در این خصوص گفت: پس از تماس تلفنی مبنی بر مفقود شدن یک پسر بچه ی هفت ساله در روستای ازمیغان تیم عملیاتی هلال احمر به محل اعزام شدند.

آزاد افزود: پس از جستجو و بررسی اولیه و کمک نیروهای آتش نشانی جسد بی‌جان کودک هفت ساله در میان آبهای سطحی دره ورودی به کشتزارهای خانیک توسط عوامل آتش نشانی پیدا شد.


دیگر خبرها

  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است
  • میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود