Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش روسیه و اروپا بر این پایه استوار است که یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت ایران در روز صادر شود. بدیهی است که دولتهایی نظیر چین، المان و فرانسه می توانند توافق هایی با ایران امضا کنند که بر اساس آن، در مقابل بهای نفت ایران، کالاهای مورد نیاز این کشور به آن واگذار شود. و این علاوه بر قدرت چین، روسیه و ترکیه برای وارد کردن حجم بیشتری از نفت ایران و فروش دوباره آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصرار روسیه و اروپا به این دلیل است که طبق محاسبات آنها، جنگ در خاورمیانه، در چارچوب درگیری بین ایران و آمریکا باقی نمی ماند و در ادامه آن، امکان رسیدن جنگ به عربستان، عراق، لبنان، یمن و اسرائیل هم وجود دارد؛ انچه که باعث مهاجرت میلیونها نفر از این کشور ها به سمت کشورهای اروپایی و ترکیه شده، به اقتصاد انها ضربه می زند و از نقش اقتصادی و استراتژیک روسیه نیز می کاهد. از سوی دیگر، در این شرایط امکان بازگشت داعش وجود دارد.

احتمال رسیدن جنگ از ایران به عربستان، عراق، لبنان، یمن و اسرائیل

د. وفیق ابراهیم در البناء چاپ بیروت نوشت: احتمال شعله ور شدن جنگ بین ایران و آمریکا در مقیاس گسترده ای از خاورمیانه، با تلاشهایی به هدایت روسیه و با حمایت اروپا همزمان شده است. این کشورها به دنبال عدم خروج ایران از توافق هسته ای هستند.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: اصرار روسیه و اروپا به این دلیل است که طبق محاسبات آنها، جنگ در خاورمیانه، در چارچوب درگیری بین ایران و آمریکا باقی نمی ماند و در ادامه آن، امکان رسیدن جنگ به عربستان، عراق، لبنان، یمن و اسرائیل هم وجود دارد؛ انچه که باعث مهاجرت میلیونها نفر از این کشور ها به سمت کشورهای اروپایی و ترکیه شده، به اقتصاد انها ضربه می زند و از نقش اقتصادی و استراتژیک روسیه نیز می کاهد. از سوی دیگر، در این شرایط امکان بازگشت داعش وجود دارد.

بر همین اساس، مصلحت روسیه، آلمان و فرانسه در آن است که طرح جنگ طلبانه آمریکا را مهار کنند؛ طرحی که تنها منافع آمریکا در راستای افزایش نفوذ جهانی اش را تقویت کرده و به دیگر دولتها آسیب می رساند.

اروپایی ها از این اهداف آمریکا آگاهند، اما قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی لازم برای خروج از زیر چتر امریکا را ندارند؛ به همین دلیل، روسیه را قدرتی می دانند که توان مقابله با طمع های آمریکا را دارد. اما مساله اینجاست که تا کنون ایران این وساطتها را نپذیرفته است.

در این میان، درخواست امریکا از شهروندان خود مبنی بر خودداری از سفر به عراق و لبنان در این مرحله، در چارچوب تلاش های آن برای برانگیختن احساس دشمنی با ایران در منطقه جای می گیرد؛ با این بهانه که ایران باعث ایجاد تنش سیاسی و اقتصادی در منطقه شده است.

در این شرایط، ایا طبیعی است که دیوید ساترفیلد معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان سفر کرده، مستقیما با مسئولان این کشور در مورد مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی صحبت کند و از مردم آمریکا بخواهد به لبنان و عراق سفر نکنند؟

چیزی شبیه به مسابقه بین تلاشهای آمریکا برای انفجار در منطقه،  وجود دارد، که البته به نظر می رسد مقاومت تهران به همراه طرح روسیه که مورد حمایت فرانسه و المان است، قادر به شکست تلاش های آمریکا در این زمینه باشد. این نکته به خوبی در محکومیت صریح جنگ طلبی آمریکا از سوی آلمان که توسط مرکل بیان شد، نمود می یابد؛ که طبق گفته او، ایران به توافق هسته ای پایبند است و همین مساله دلایل آمریکا برای جنگ را از بین می برد. مشابه همین مطلب از سوی رئیس جمهور روسیه و چین نیز بیان شده است.

تلاش روسیه و اروپا برای صادرات 1 میلیون و 500 بشکه نفت ایران

تلاش روسیه و اروپا بر این پایه استوار است که یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت ایران در روز صادر شود. بدیهی است که دولتهایی نظیر چین، المان و فرانسه می توانند توافق هایی با ایران امضا کنند که بر اساس آن، در مقابل بهای نفت ایران، کالاهای مورد نیاز این کشور به آن واگذار شود. و این علاوه بر قدرت چین، روسیه و ترکیه برای وارد کردن حجم بیشتری از نفت ایران و فروش دوباره آن است.

در مقابل، روسیه و اروپا اصرار دارند که ایران یک موضع مشخص در مورد التزام کامل به بندهای توافق هسته ای داشته باشند، تا در این باره بهانه ای به آمریکا ندهند.

تا کنون، ایران موافقت خود را اعلام نکرده است؛ چرا که منتظر نتیجه مذاکرات روسیه و اروپا و توانایی آنها برای دور زدن تحریمهای شدید آمریکا علیه تهران است و می خواهد بداند میزان اثربخشی تدابیر آنها برای مهار گزینه جنگ از سوی آمریکا، چه اندازه است.

اما ایا روسیه و اروپا موفق به جلوگیری از وقوع جنگ می شوند؟ می توان روی توانایی های فراوان ایران و هم پیمانان آن که در سراسر خاورمیانه پراکنده هستند، و نیز، تلاش های روسیه برای طرح گزینه های جایگزین حساب کرد. تمام این عناصر، منطق مذاکره را بر جنگ، غلبه می دهد؛ جنگی که موجب کاهش بیشتر نفوذ آمریکا در منطقه شده و دایره تنشها در خاورمیانه و تمام جهان را گسترده تر می کند.

مترجم: مریم نصرالهی

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نصیبوف، نِمس، آکبوداک و سیمینوف برای کسب سهمیه در باکو

کشتی‌گیران مدعی اروپایی از جمله پرویز نصیبوف اوکراینی، ویکتور نِمس صربستانی، برهان آکبوداک ترک و سیمینوف روس که در قهرمانی اروپا مانع از رکوردشکنی رضا کایالپ شد، برای کسب سهمیه المپیک در باکو روی تشک خواهند رفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات گزینشی اروپایی طی روزهای 5 تا 7 آوریل (17 تا 19 فروردین) در کشور آذربایجان برگزار می‌شود و مدعیانی که نتوانستند در مسابقات جهانی 2023 بلگراد سهمیه المپیک را بگیرند و قهرمانان اوزان غیرالمپیکی، در باکو به رقابت با هم خواهند پرداخت.

لری ابولادزه قهرمان وزن 63 کیلوگرم جهان شانس خود را در گزینشی اروپایی در وزن المپیکی 60 کیلوگرم امتحان خواهد کرد.

در این رقابت‌ها بار دیگر شاهد حضور مدعیان فرنگی‌کار اوزان غیرالمپیکی در شش وزن المپیکی هستیم، برهان آکبوداک ترک مدعی 82 کیلوگرم نیز در باکو شانس خود را در 77 کیلوگرم امتحان خواهد کرد.

همچنین با توجه به نتایج رقم خورده در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا، علی ارسلان به باکو نخواهد آمد و صربستان در 77 کیلوگرم ویکتور نِمِس را انتخاب کرده است.

فینالیست‌ها در گزینشی اروپایی سهمیه المپیک می‌گیرند و آن دسته از قهرمانانی که در باکو موفق به کسب سهمیه نشوند، این فرصت را دارند که اردیبهشت ماه در استانبول که گزینشی جهانی است، سهمیه بگیرند.

مدعیان شش وزن المپیکی حاضر در مسابقات گزینشی اروپایی به این شرح هستند:

وزن 60 کیلوگرم: ویکتور سیابانو از مولداوی، انوار الاخیاروف از روسیه، نیهات ممدلی از آذربایجان، لری ابولادزه از گرجستان، گئورگی تیبیلوف از صربستان و انس باشار از ترکیه

وزن 67 کیلوگرم: سلجوق کان از ترکیه، پرویز نصیبوف از اوکراین، روسلان بیچورین از روسیه، کریسزتین وانچلا از مجارستان و میهای میهوت از رومانی

وزن 77 کیلوگرم: برهان آکبوداک از ترکیه، ویکتور نِمِس از صربستان، آدلت تیولی‌بایف از روسیه، استویان کوباتوف از بلاروس، لوری لومادزه از گرجستان، زولتان لوای از مجارستان و الکساندر گوتو از مولداوی

وزن 87 کیلوگرم: میلاد علیرضایف از روسیه، اسلام عباسوف از آذربایجان، تورپال بیسلطانوف از دانمارک، گورامی ختسوریانی از گرجستان، هانس واگنر از آلمان، میهایل برادو از مولداوی، الکساندر کوماروف از صربستان و الکس کیسیدیس از سوئیس

وزن 97 کیلوگرم: ماگومد مورتازعلی‌یف از روسیه، گیریل میلوف از بلغارستان و میهایل کاجایا از صربستان

وزن 130 کیلوگرم: سرگی سیمینوف از روسیه، بکا کاندلاکی از آذربایجان، جاکوبی کاجایا از گرجستان، اسکار مارویک از نروژ و بوریس پتروسیک از صربستان.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • تلاش نصیبوف، نِمس، آکبوداک و سیمینوف برای کسب سهمیه در باکو
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم