Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@08:39:42 GMT

جزء خوانی قرآن کریم در 10شهرستان استان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۹۱۶۵

جزء خوانی قرآن کریم در 10شهرستان استان

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مسجد جامع فرخشهر بازدید کرد.

محسن تقی در حاشیه بازدید از برنامه جزءخوانی مسجد جامع فرخشهر، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و باید در زمینه توسعه آن طوری برنامه ریزی و تصمیم گیری شود که این مهم به یک نهضت عظیم و فراگیر مبدل شود، چرا که اگر قرآن در زندگی مردم نفوذ کند بسیاری از مشکلات و موانع موجود در خانواده ها حل شده و به دنبال آن وضعیت فرهنگی جامعه نیز دگرگون می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی شود، بلکه آنچه انس واقعی را معنا می بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت کننده است.

تقی پور بیان کرد: امسال از روز اول ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی توسط قاریان برجسته استانی در 10 شهرستان استان آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. 

وی اظهار کرد: از مسئولان قرآنی شهرستان‌ها خواستیم تا در کنار برنامه جزء‌خوانی محفل انس با قرآن، تفسیر قرآن کریم را نیز برگزار کنند. البته این برنامه‌ها در موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه بهتر است این جلسات در مساجد جامع و معروف شهر برگزار شوند، گفت: در پایان اجرای این طرح جزء‌خوانی از طرف اداره امور قرآنی تبلیغات استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: برنامه جزء خوانی ویژه استان نیز طبق روال گذشته هر روز از ساعت 18 تا 19  در مصلی شهرکرد اجرا می شود، که از طریق صداوسیمای مرکز استان نیز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: جزء خوانی بهار قرآن تبلیغات اسلامی فرخشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، منوچهر توسلی کیا گفت: مسابقه قرآنی با عنوان «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم» ویژه سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان برگزار می‌شود.

او افزود: این مسابقات در سه سطح، سطح یک حفظ ۱۰ سوره آخر جزء سی‌ام، سطح دو حفظ ۲۰ سوره آخر از جزء سی‌ام و سطح سه حفظ کامل جزء سی‌ام قرآن بوده و از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

معاون سوادآموزی استان همدان تأکید کرد: اطلاع رسانی لازم از طریق فضای مجازی و در بستر شاد، طراحی و ارسال پوستر مسابقات و همچنین ارسال بخشنامه به مناطق بیست گانه در موعد مقرر انجام شده است و از نفرات برتر تجلیل می شود.

دیگر خبرها

  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پیوند قرآن و مردم با هوش مصنوعی در قاب شبکه تهران
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها
  • کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند