Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه اسلام در مسائل اجتماعی بر دو اصل عدل و احسان استوار است گفت: اسلام نسبت به رسیدگی و کمک به فقرا تأکید کرده است و دولت اسلامی موظف است نیاز محرومان را برطرف کند. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که شامگاه جمعه در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار داشت: مادر در رشد و تربیت فرزند وظیفه مهمی را بر عهده دارد، با توجه به تأثیر بیشتر مادر در تربیت فرزند رابطه عاطفی خاصی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر جامعه‌ای بخواهد از برکات زندگی اجتماعی استفاده کند هر مقدار رابطه عاطفی انسانی تقویت شود آن جامعه مفیدتر است دیرتر از هم می‌پاشد و موفق تر عمل می‌کند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: جامعه‌ای ارزش دارد که زمینه برای رشد نهایی انسان داشته باشد و هدف اصلی آن تعالی انسان باشد، در اسلام تشکیل جامعه معقول مهم است و در آن جامعه افراد باید به یکدیگر کمک کنند.  

آیت‌الله مصباح یزدی: «رعایت اخلاق» زمینه رسیدن به قرب الهی را فراهم می‌کندآیت‌الله مصباح یزدی: هیچ رحمت و لذتی بالاتر از معرفت خدا برای انسان وجود ندارددرس اخلاق آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اسلام در مسائل اجتماعی بر دو اصل عدل و احسان استوار است ادامه داد: اسلام نسبت به  رسیدگی و کمک به فقرا تأکید کرده است و دولت اسلامی موظف است نیاز محرومان را برطرف کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کمال انسانی در اطاعت از خدا است و سبب قرب الهی می‌شود، اینکه انسانی به کسی کمک کرده و توقع تشکر نداشته باشد سبب رضایت الهی می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر کاهش هزینه های حج گفت: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانسته و اظهار داشت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود که لازم است با تدبیر، آن را برطرف کرد.

وی یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرده و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می شود که باید به  آن توجه نمود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج گفت: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی فلسفۀ حضور بعثه‌های مراجع در حج را خدمت رسانی به حجاج دانسته و عنوان کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل یابد.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان‌ها افزود: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

 در ابتدای این دیدار نمایندۀ ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج 1403 ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش