Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:23:59 GMT

61 هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان سم پاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۹۶۷۳

61 هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان سم پاشی شد

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از ادامه مبارزه با ملخ های صحرایی خبر داد و گفت: از ابتدای مبارزه با این حشرات تاکنون 61 هزار هکتار از اراضی جنوب استان سم پاشی شده است.

سعید برخوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیش از 90 درصد مبارزه با ملخ های صحرایی در جنوب استان کرمان به صورت زمینی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 17 سم پاش ULV (پشت وانتی) در منطقه جنوب کرمان فعالیت سم پاشی را انجام می دهند و هر سم پاش ULV روزانه 300 تا 400 هکتار از زمین ها را سم پاشی می کند.
برخوری اظهار داشت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی با همکاری و عزم جدی همه دستگاه ها در جنوب استان کرمان در حال انجام است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خوشبختانه با تلاش مردم و همکارانمان در سازمان جهاد کشاوری و همچنین تدابیری که اتخاذ کرده ایم، هیچ ملخی وارد مزارع نشده و اوضاع تحت کنترل است.
وی بیان کرد: عملیات مبارزه با ملخ به صورت لکه گیری در حال انجام است و به تمامی مدیران جهاد کشاورزی و مسئولان هفت شهرستان جنوبی کرمان هشدار داده شده تا در صورت مشاهده هر گونه دسته های ملخ، مورد را سریعا گزارش و مبارزه علیه آنها انجام شود.
با توجه به اینکه عربستان سعودی سال گذشته مبارزه جدی در کنترل ملخ ها انجام نداده، این حشرات مخرب با ورود به ایران از تنگه هرمز عبور و استان‌های جنوبی کشور از جمله هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان، بوشهر و فارس را آلوده کرده اند.
7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مبارزه با ملخ جنوب كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری