Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:34:54 GMT

آیا فقر آهن دارید؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۹۷۵۷

به گزارش ایسنا، فقر آهن از شایع‌ترین کمبودهای مواد معدنی در بدن است و کمبود شدید آهن در نهایت به کم‌خونی منجر می‌شود. کاهش تعداد گلبول‌های قرمز خون یا کمبود هموگلوبین در گلبول قرمز که مسئول انتقال اکسیژن به تمامی نقاط بدن است منجر به کم‌خونی می‌شود.

علائم مختلفی وجود دارد که نشان‌دهنده کمبود آهن در خون است و از آن جمله می‌توان به احساس خستگی، رنگ‌پریدگی، سردرد و احساس ضعف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کمبود آهن و کم‌خونی می‌تواند از خونریزی دوران قاعدگی ناشی شود و به همین دلیل مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا به دختران نوجوانی که دوره‌های قاعدگی سنگین دارند توصیه می‌کند سالانه آزمایش تشخیص کم‌خونی را انجام دهند.

به گفته کارشناسان سلامت درحالیکه با تست هموگرام (CBC) می‌توان کم‌خونی را تشخیص داد اما ممکن است با این روش کمبود آهن مشخص نشود و به همین دلیل انجام آزمایش خون دیگری که "فریتین" را بررسی می‌کند از سوی پزشک توصیه می‌شود.

در انسان فریتین پروتئینی است که به آهن اضافی بدن پیوند خورده و در صورت نیاز آن را آزاد می‌کند. اندازه‌گیری سطح فریتین سرم یکی از معیارهای ارزیابی کم‌خونی فقر آهن است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، برای تامین آهن مورد نیاز بدن از طریق منابع گیاهی، مصرف مواد غذایی از جمله حبوبات (لوبیا و عدس)، سبزیجاتی با برگ‌های تیره، غلات، بادام هندی و پنیر سویا توصیه می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی: 


در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق مانند درختان می‌توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیداکنند وموجب برق گرفتگی شوند.


بعضی مواقع که در اثر سقوط اجسام خارجی مانند شاخه‌های درختان بر روی شبکه، موجبات پارگی سیم و سقط آن برروی زمین رخ میدهد. درهر زمان و بخصوص در مواقع بارانی از همه شهروندان عزیز تقاضا دارد از محل فاصله گرفته و مانع نزدیک شدن دیگران به محل شده و بلافاصله موضوع و محل را به تلفن ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع دهند. اگر در خودرو و نزدیک به محل حادثه قرار دارید تا مراجعه همکاران برق و رفع نقص به هیچ وجه از خودرو پیاده نشده و از لمس نمودن بخش‌های فلزی خودرو خودداری نمایید.


در خصوص تعمیر لوازم برقی در فضای آزاد باید گفت:به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، افراد درهوای بارانی که زمین مرطوب است، از تعمیر لوازم برقی در هوای آزاد خودداری نمایند و حتمآ تعمیرات وسایل برقی را به متخصص مربوط بسپارند .


هنگام رعد و برق در نقاط پست موقعیتی که قرار دارید پناه گرفته و به حالت نشسته دست و پای خود را جمع نموده و سر را رو با پایین نگه دارید. قرار گرفتن در بلندی‌ها و زیر درختان و پایه‌های برق در مواقع رعد و برق خطرات جانی در پی دارند.

دیگر خبرها

  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • اگر به خودرو علاقه دارید این ویدئو را با صدای بلند ببینید! (فیلم)
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است