Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@08:47:10 GMT

مساجد به برگزاری اعتکاف در ماه رمضان توجه کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۹۷۹۴

مساجد به برگزاری اعتکاف در ماه رمضان توجه کنند

آیت الله رحیمی گفت: اعتکاف در نیمه ماه رمضان و همچنین دهه آخر این ماه سفارش شده که باید مساجد و روزه داران برای برگزاری این مراسم باشکوه همت ورزند و توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خمینی شهر ، آیت الله «عباس رحیمی» با اشاره به آیات و روایات و احادیث نقل شده از از ائمه گفت: انسان باید در زندگی صبر داشته باشد، در برابر گرانی، تحریم، فقر، سیل و زلزله صبوری کنیم و ایمانی که در آن صبر نباشد در برابر سختی ها کم می آورد و آلوده به گناه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه خمینی شهر افزود: صبر باعث مقاومت و پیروزی و انقلابی گری می شود و صبر در برابر اطاعت از دستورات خداوند ارزشمند است و صبر در برابر شهوت و گناه اوج تقواست که در آن زمان طعم ایمان را می چشیم و این انقلاب و نظام اسلامی با صبر بدست آمد.

 

وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) که مصادف با دههم ماه مبارک رمضان است، اضافه کرد: حضرت خدیجه یکی از 4زن بهشتی است و شخصیتی بود که لیاقت پیدا کرد تا جده 11امام معصوم شود، خدیجه از مال خودش برای دین گذشت و اول زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و با تمام وجود در خدمت اسلام و حضرت محمد(ص) بود.

 

رحیمی با بیان اینکه برای خدا کار کنیم و هر خدمت و هر سخنی را برای خدا خرج کنیم که در آن زمان می ببینیم که خدا چگونه زندگی ها را بابرکت می کند، اظهارکرد: مومن از دنیا برای آن دنیا توشه جمع می کند اما کافر برای کیف در این دنیا کار می کند و کاری به دنیای دیگر ندارد.

 

وی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) که مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان است ادامه داد: طرح اطعام نیازمندان به مناسبت میلاد کریم اهلبیت به همت کمیته امداد انجام می شود و برای نیازمندان و افراد بی بضاعت به مناسبت این روز سفره اطعام را پهن می شود که نیاز به حمایت و کمک های خیرین دارد.

 

خطیب جمعه خمینی شهر در پایان خاطرنشان کرد: در ایام البیض و نمیه ماه رمضان اعتکاف در آن وارد شده و همچنین شایسته است که در آخر ماه مبارک رمضان نیز مساجد به برگزاری اعتکاف توجه کنند و ثواب بسیار دارد که این عبادت و خلوت با خدا ارزشمند است./

 

 

پایان پیام/556

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن رمضان خبرگزاری شبستان نمایشگاه قرآن مراسم جزء خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه س تولیت آستان قدس رضوی خادمان حرم رضوی خدمت رسانی نماز جمعه خمینی شهر امام جمعه خمینی شهر خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول فوتبال کشور امروز دوشنبه برگزار شد و تیم‌های مدعی خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان برابر حریفان خود ناکام ماندند.

چادرملو در حالی که میهمان داماش بود با نتیجه تساوی بدون گل مغلوب شد و خیبر هم در خانه سایپا با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد.

در جدول رده بندی لیگ دسته اول، خیبر با ۶۱ امتیاز صدرنشین است و چادرملو با ۵۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

* داماش گیلان صفر - چادرملو اردکان صفر

* سایپا یک - خیبر خرم آباد صفر

* نفت و گاز گچساران صفر - شهر راز شیراز یک (در حال برگزاری)

* مس سونگون صفر - پارس جنوبی جم صفر (در حال برگزاری)

* فجر سپاسی صفر - آریو اسلامشهر صفر (در حال برگزاری)

* مس کرمان - شهرداری آستارا (ساعت ۱۹:۳۰)

کد خبر 6079196

دیگر خبرها

  • شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانی جرائم غیرعمد
  • بودجه استارت‌آپ‌های فضایی دو برابر شد
  • برگزاری پرحاشیه مسابقات والیبال بانوان جام رمضان در کاشمر
  • برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانیان
  • تداوم برگزاری نشست‌های خبری شهرستانی استاندار یزد پس از ماه مبارک رمضان
  • ببینید | راز برگزاری پرشور ماه رمضان و عید فطر در خیابانهای لندن چیست؟
  • اعتکاف، عبادت در سیر سلوک انسان است
  • آمار جالب توجه پرسپولیس با اوسمار