Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@13:54:22 GMT

همشهری: شرکت‌های دولتی رانت ارزی گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۹۹۹۲۵

همشهری: شرکت‌های دولتی رانت ارزی گرفتند

به گزارش جهان نيوز، محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه امکان نظارت بر 10 هزار شرکت دولتی که ارز یارانه‌ای دریافت کرده‌اند وجود دارد، گفت: اطلاعات دقیقی از توزیع ارز یارانه‌ای در 6 ماه اول سال 97 در دست نداریم اما بعد از آن می‌دانیم کدام شرکت‌ها برای ثبت سفارش چه کالایی ارز دریافت کرده‌اند و قابلیت شناسایی آن وجود دارد؛ البته اگر عزمی برای آن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مدعی شد: دولت با این شرکت‌ها بده‌بستان‌های خاص دارد.

همشهری در این باره می‌نویسد: ماجرای رانت ارزی به نظر دامن دولتی‌ها را هم گرفته و ارزی که بر مبنای دلار 4200 تومانی پرداخت شده تا با آن کالاهای اساسی و مواد اولیه و واسطه‌ای وارد شود، باعث شده تا برخی شرکت‌های دولتی هم در مظان اتهام قرار گیرند. انتشار فهرست بلند یارانه‌بگیران ارزی که در آن نام بسیاری از شرکت‌های دولتی، عمومی و خصوصی و همچنین اشخاص حقیقی به وفور دیده می‌شود، خود نشان از یک واقعیت تلخ دارد که باعث شکل‌گیری دور باطل رانت، فساد و دونرخی در بازارها و کالاها شده و تعزیر و تنبیه هم راه به جایی نمی‌برد. حالا صحبت از رانت ارزی 10 هزار شرکت دولتی است و معلوم نیست دولت با چه مکانیزمی می‌تواند از آنها حساب‌کشی کند؛ آیا چاقو دسته خودش را می‌برد؟

این روزنامه همچنین در خبر دیگری، برنامه اشتغال‌زایی دولت را «پول‌پاشی» توصیف کرد و نوشت: دولت برنامه ایجاد 988 هزار فرصت شغلی را با تزریق منابع بودجه و بانک‌ها اجرا می‌کند.

محمد شریعتمداری، وزیر کار می‌گوید: 2هزار و 520 میلیارد تومان برای حفظ سطح اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید فقط برای واحدهای تولیدی پیشنهاد شده که منتظر امضای رئیس جمهور است. به گزارش همشهری، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم خبر داده که در قانون بودجه امسال اعتباری حدود 65 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با تزریق آن 988 هزار فرصت شغلی ایجاد شود. فعالان اقتصادی و کارشناسان معتقدند دولت به جای تزریق منابع بودجه و بانک‌ها باید موانع کسب و کار و ایجاد اشتغال را از پیش روی فعالان اقتصادی بردارد چرا که با وجود این موانع تنها رانت برای دریافت اعتبار اشتغال ایجاد شده و خطر انحراف این منابع وجود دارد.

منبع: کیهان کپی متن خبر برچسب ها: ارز دولت شرکت

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: ارز دولت شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۹۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت : افتتاح سد در کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : سفر رئیس جمهور به سریلانکا برای افتتاح سدی انجام  شد  که به همت و اتکای دانش نزدیک به ۴۰۰ مهندس ایرانی از چندین سال پیش ساخته آن شروع شده بود.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، مردم سریلانکا از سفر رئیس جمهور کشورمان بسیار خوشحال هستند؛ البته انجام این سفر در شرایط تحریمی، نشان دهنده این است که کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تالکید کرد: یکی از محل‌های مهم برای درآمدزایی و تامین منابع در تمام کشور‌های دنیا، صادرات خدمات فنی و مهندسی است؛ افتتاح سد در کشور سریلانکا نیز توسط مهندسان ایرانی، در همین راستا انجام می‌شود که قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود