Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:15:12 GMT

دولت تدبیر؛ سکوی صعود بانوان در مدیریت ها - زهرا پیرنیا **

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۱۰۲

دولت تدبیر؛ سکوی صعود بانوان در مدیریت ها - زهرا پیرنیا **

همدان- ایرنا- دولت تدبیر و امید با شروع فعالیت خود فرصت لازم برای واگذاری و سپردن مسئولیت به بانوان را فراهم کرد و توجه به استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در حوزه های مدیریتی کشور یکی از شعارهای این دولت بود که شاهد تحقق و عملی شدن این وعده هستیم.

بر اساس مصوبه و ابلاغ شورای عالی اداری تا پایان برنامه ششم توسعه، 30 درصد پست های مدیریتی در همه سطوح باید در اختیار بانوان قرار گیرد که اکنون این مصوبه به بار نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیاست توجه به حضور بانوان در عرصه های مدیریتی که توسط شورای عالی اداری مصوب و ابلاغ شده در سطح کشور و استانها به صورت تدریجی و با شناسایی و توان افزایی بانوان در حال اجرا است.
لازمه تحقق کامل این مصوبه توجه به توانمندی، کارآمدی و تخصص بانوان است و بدون شک این قشر موثر جامعه با استفاده از توانایی و شایستگی های خود می توانند به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر کشور در بخش های مختلف کمک کنند.
در 2 سال گذشته با همراهی و حمایت دولت تدبیر و امید بیش از 50 کرسی مدیریتی و تصمیم سازی در نقاط مختلف کشور به زنان سپرده شده است و بانوان توانمند موفق شدند در سطح مدیریت کلان و در کرسی های مرتبط با وزارتخانه ها منصوب شوند و در این مدت تعدادی نیز بر مسند پست های میانی و مدیرکلی دستگاه های مختلف اجرایی نشسته اند.
اما همدان اولین استانی بود که از بین 9 فرمانداری، هشت معاون فرماندار زن انتخاب کرد و در اسفند 96، یکی از بانوان به عنوان نخستین معاون فرماندار زن در استان همدان در معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رزن معرفی شد.
سید سعید شاهرخی استاندار همدان پس از انتصاب خود در این سمت، ادامه برنامه استاندار سابق و در راستای سیاست های دولت روند واگذاری مسئولیت به جوانان و بانوان توانمند را در برنامه کاری خود قرار داد و در یکی از نشست های خود اعلام کرد در واگذاری مسئولیت به جوانان و بانوان «دستمان نمی لرزد» و به همین منظور برای هر فرماندار یک معاون زن منصوب کرده ایم.
شاهرخی قول داد که سهم 30 درصدی بانوان فرهیخته و توانمند در سطح مدیریت دستگاه های اجرایی استان تحقق خواهد یافت و به مدیران سایر دستگاه های اجرایی نیز تاکید کرد که سپردن مسئولیت به بانوان را آغاز و این راهبرد را عملیاتی کنند.
با توجه به اهمیت این موضوع و توانمندی بانوان این روند ادامه یافت تا جایی که در چند روز گذشته نیز مسئولیت سرپرستی فرمانداری اسدآباد به یکی از بانوان واگذار ‌شد.
این در حالی است که سایر مدیران استان همدان نیز در این زمینه کوی سبقت را از یکدیگر ربودند و با سپردن مدیریت به بانوان برای تحقق این مصوبه پیشگام شدند و در این راستا سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان اسدآباد نیز چندی پیش به یکی دیگر از زنان واگذار شد تا پای بانوان به عرصه مدیریت ورزشی نیز باز شود.
ایجاد زمینه و فضای مناسب برای فعالیت و حضور بانوان مستعد و توانمند در امور مختلف را به فال نیک می گیریم اما با توجه به این نکته که دولت علاوه بر حضور بانوان و جوانان در عرصه های مدیریتی بر شایسته سالاری نیز تاکید دارد و یکی از مولفه های شایسته سالاری نیز داشتن تخصص و توان بالای مدیریتی است لذا انتظار می رود مدیران ارشد در واگذاری مسئولیت به زنان و بانوان با حساسیت لازم قدم بردارند و به دور از مسایل شعاری و احساسی با مطالعه و استفاده از نظرات کارشناسی افرادی توانمند، متخصص و آشنا به مسایل اجرایی و سیاسی را به کار گیرند.
امید است بانوان توانمند و متخصص که با اعتماد دولت تدبیر و امید بر کرسی مدیریت تکیه زده اند همانند سابق با استفاده از تجربه و با اتکا به توان و دانش و ارتقای مهارت های علمی و عملی خود بتوانند در سالی که یکی از مهمترین انتخابات کشور برگزار می شود همپای مردان برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام های موثری بردارند.
خبرنگار مرکز همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتصاب بانوان دولت تدبير استاندار همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می‌آید، گفت: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عدیده با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی مهمترین ویژگی این شهید را  علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود دانست و افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام (ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش گفت: شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی‌ها باید شهید می‌شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • مدیریت پسماندها و زباله های همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • روایت مدیرعامل خیبر از اتفاقات ورزشگاه انقلاب کرج/ فقط یک نفر با حضور بانوان مخالف است!