Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:42:41 GMT

تمدن سازی اسلامی بدون قرآن امکان پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۱۴۶

تمدن سازی اسلامی بدون قرآن امکان پذیر نیست

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه حکومت قرآن از ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است، گفت: امروز در انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم و تمدن سازی اسلامی بدون قرآن امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«احمد رضایی» شامگاه (۲۷ اردیبهشت) در نشست موسسه قرآن و عترت عروة الوثقی مکتب نرجس در محل دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان، اظهار کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم 23 سال سختی و زجر کشیدند تا انسان‌ها در مسیر هدایت و جایگاه واقعی خود قرار بگیرند چرا که قبل از آن انسانیت از دایره خود خارج شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حدیث ثقلین حدیثی مشهور و متواتر از پیامبر اسلام (ص) درباره جایگاه قرآن کریم و اهل بیت پیامبر(ص) در دین اسلام پس از آن حضرت، گفت: بر اساس این حدیث، پس از درگذشت پیامبر (ص)، برای هدایت باید به قرآن و اهل بیت تمسک جست و این دو، همواره در کنار یکدیگرند.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در این حدیث اهل بیت علیه السلام به عنوان ثقل اصغر (امانت سنگین کوچک تر) و قرآن کریم نیز به عنوان ثقل اکبر (امانت سنگینن بزرگ تر) معرفی شده است که هردو ضامن رستگاری و سعادت امت اسلامی است.

 

وی با تاکید بر اینکه انسانیت، سیاست، اقتصاد، اخلاق همه در دل کتاب قرآن یعنی سرمایه بزرگ بشریت قرار دارد، عنوان کرد: شاید هر کسی ترجمه ظاهری از قرآن داشته باشد اما تفسیر آن توسط کسانی که با این کتاب انس داشتند و در رأس آنان اهل بیت علیه السلام باید صورت بگیرد و اهل بیت علیه السلام قرآن ناطق و مفسران راستین آیات خداوند هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و نور است، تصریح کرد: تمسک به قرآن، بهترین پناه در این دنیاى پر تلاطم و فساد است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ابعاد تمسک به قرآن در حوزه فردی و اجتماعی، ادامه داد: اعتصام به قرآن و عترت، اطاعت از قرآن و عترت، ایمان به قرآن و عترت، محبت نسبت به قرآن و عصمت، استماع قرآن و سخنان اهل بیت علیه السلام، سکوت و تسلیم محض در مقابل قرآن و عترت، دفاع از قرآن و عترت و تبیین جایگاه قرآن و عترت از وظایف فردی همه ما در مقابل ثقلین است.

 

وی بیان کرد: حکومت قرآن از ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است و امروز در انقلاب اسلامی به دنبال تمدن اسلامی هستیم و تمدن سازی اسلامی بدون قرآن امکانپذیر نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سرچشمه تمام کلام زیبای عالم در قرآن و کلام اهل بیت علیه السلام است، گفت: یکی از وظایف حکومت اسلامی موضوع تعلیم قرآن است و این مهم یکی از اساسی تریم ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است لذا مقام معظم رهبری خواستار تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه تبلیغ قرآن از دیگر ابعاد اجتماعی تمسک به قرآن است، افزود: رساندن پیام قرآن به جان آدمیان رسالت مهم راهنمایان جامعه است که در تبلیغ قرآن تجلی می یابد و اگر مردم زیبایی‌های سخنان اهل بیت علیه السلام و قرآن را بدانند  از آنان پیروی می کنند.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن کریم جشن گلریزان مصلی مسجد نمایشگاه قرآن نماز جمعه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم تمدن سازی اسلامی حدیث ثقلین تمسک به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ پایان مسابقات منطقه‌ای قران عترت ونماز مدارس ابتدایی دلیجان

آخرین مرحله مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در ۴رشته حفظ، قرائت تقلیدی ومداحی و احکام نماز با رقابت ۶۵نفر از منتخبین مدارس ابتدایی دخترانه دوره دوم، در مسجدالنبی (مسجد مسر) برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان باحضور در مسجد مسر و بازدیداز این مسابقات اجرای این برنامه‌ها را در گسترش فرهنگ قرآنی درجامعه بویژه نسل جدید موثر دانست. امام جمعه دلیجان درپایان از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

درمرحله اول مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در سه رشته حفظ، قرائت تقلیدی و اذان حدود ۷۰نفر از منتخبین مدارس ابتدایی پسرانه دوره اول به رقابت پرداختند.

منتخبین این مسابقات‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان