Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-19@09:17:40 GMT

تصاویر/ رونمایی جمجمه انسان هوشمند در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۱۶۶

تصاویر/ رونمایی جمجمه انسان هوشمند در لرستان

بخشی از جمجمه انسان هوشمند که در لرستان کشف شده و یکی از نادرترین کشفیات در غرب قاره آسیا محسوب می‌شود، با حضور استاندار در غار کلدر خرم‌آباد رونمایی شد. به گزارش«جنوب نیوز» به نقل از ایسنا؛ سید امین قاسمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این باره گفت: با توجه به قدمت بالای شواهد فرهنگی به دست آمده از لایه‌های پارینه‌سنگی جدید، غار کلدر هم‌اکنون عنوان قدیمی‌ترین محوطه پارینه‌سنگی جدید ایران را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این یافته فرهنگی می‌تواند بخشی از حلقه مفقوده زنجیره تکامل بشر و مسیرهای مهاجرتی انسان‌های هوشمند از قاره آفریقا به آسیا، جنوب غرب آسیا، منطقه اوراسیا و نهایتاً رسیدن اولین گونه‌ها به قاره اروپا را پوشش داده و به‌عنوان یک کشف مهم در مطالعات پارینه‌سنگی دنیا قلمداد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه این اداره کل در حال انجام پیگیری‌های لازم جهت ادامه انجام کاوش و ثبت جهانی غارهای تاریخی استان است، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار به‌منظور تبدیل این غار و منطقه کلدر به سایت موزه از دیگر برنامه‌های این اداره کل به‌منظور توسعه گردشگری استان است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران گزارش کرد: ارزیابی ما این است که ایران به هر حمله بزرگ و اعلام شده اسرائیل به خاک خود پاسخ خواهد داد.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه خبری الجزیره گفت: ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به پیامد‌های استراتژیک حمله به ایران فکر کنند.

به گزارش ایسنا؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواستند در پاسخ به حمله ایران درنگ کند و منتظر تشکیل ائتلافی در منطقه علیه ایران باشد.

این منبع گفت فشار‌های بین‌المللی زیادی بر رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود تا از پاسخ به ایران جلوگیری شود.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: ابتکاری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به عنوان جایگزینی برای پاسخ اسرائیل مطرح شده است.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد موضوع انجام یک حمله بزرگ گزینشی علیه ایران به مرور زمان در حال کم‌رنگ شدن است.

در همین رابطه، روزنامه «فایننشال تایمز» هم به نقل از یک مقام صهیونیستی نوشت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ترس واشنگتن از اغراق در پاسخ به ایران را در نظر می‌گیرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم حمله به ایران، به تل‌آویو سفر خواهند کرد.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

«سرلشکر محمد باقری» رییس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هشدار داده «چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد».

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان