Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@19:54:03 GMT

۲۰۰ کارمند آمریکایی عراق را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۰۲۸۹

حدود ۲۰۰ کارمند آمریکایی که به عنوان مربی نظامی در عراق فعالیت می‌کنند، این کشور را ترک کردند. آفتاب‌‌نیوز : یک منبع در کنسولگری آمریکا در اربیل اعلام کرد که ۲۰۰ تن از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل که مأموریتشان آموزش سربازان عراقی است، این کشور را ترک کردند.
به گزارش خبرگزاری "بغداد الیوم"، این منبع اعلام کرد که این اقدام آن‌ها بعد از درخواست سفارت آمریکا برای خروج کارمندان غیرضروری از عراق تا زمان آرام شدن اوضاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر کمیته امنیتی در شورای استانداری بغداد اعلام کرد که اوضاع امنیتی در پایتخت و تمامی استان‌های عراق باثبات و تحت کنترل است و هیچ نشانه‌ای از اقدامات خشونت‌آمیز یا تروریستی علیه هیئت‌های بین‌المللی در بغداد یا استان‌های دیگر وجود ندارد.
سه‌شنبه گذشته ارتش آمریکا نسبت به تهدیداتی علیه نیروهای آمریکایی در عراق هشدار داد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا عراق تنش ایران و آمریکا خاورمیانه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد

ارتش آمریکا اقدام به انتقال مقادیر زیادی موشک‌های رهگیری سامانه‌های پدافندی به رژیم صهیونیستی کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی در این رابطه نوشت، فرماندهی منطقه مرکزی نیروی هوایی ارتش آمریکا این هفته کار انتقال هزاران قطعه سلاح و موشک به اسرائیل را آغاز کرد، این تسلیحات از انبار‌های تسلیحاتی آمریکا در پایگاه العدید قطر با هواپیما‌های Globemaster C۱۷ به (سرزمین‌های اشغالی) منتقل شده است.

ایتای بلومنتال خبرنگار کان نیوز در این رابطه گفت: این گام برای ترمیم ذخایر تسلیحاتی نیروی هوایی اسرائیل بعد از تهاجم گسترده اخیر ایران (عملیات تلافی جویانه) انجام می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است، از طریق رصد حرکت هوایی مشخص شد، آمریکایی‌ها طی هفته گذشته حداقل هفت پرواز از پایگاه آمریکایی العدید در قطر به پایگاه هوایی نباتیم انجام دادند و ظاهرا برای اینکه شبهه‌ای علیه دولت قطر در این زمینه پیش نیاید، این هواپیما‌ها در مسیر خود توقف کوتاهی هم در قبرس داشته و بعد از آن به سوی (سرزمین‌های اشغالی) عزیمت نمودند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، در عملیات تهاجمی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل بیش از ۷۲۰ بار آژیر خطر در سرتاسر اسرائیل به صدا در آمد و سامانه‌های موشکی مستقر در جنوب (فلسطین اشغالی)، کرانه باختری، قدس، حیفا، الجلیل و جولان فعال شدند.

دیگر خبرها

  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • ببینید | کشف لاشه موشک احتمالا اسرائیلی در بغداد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی