Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ساری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت پرداخت خسارت به سیل‌زدگان خوزستان اظهار داشت: تاکنون اقداماتی برای جبران خسارت حاصل از سیل به کشاورزانی که بیمه هستند، انجام شده اما برای جبران خسارات کشاورزانی که بیمه نیستند، هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی درباره بازسازی منازل مسکونی گفت: تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان انجام نشده و صرفاً کارشناسانی از بنیاد مسکن در مناطق حضور یافته و ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین دولت اعلام کرده بود که به تمامی سیل‌زدگان پکیج لوازم خانگی می‌دهد که تاکنون در مناطق بسیار محدودی این اتفاق رخ داده است اما در بسیاری از مناطق سیل‌زده، لوازم خانگی هنوز توزیع نشده است.

ساری بیان کرد: همچنین پل و جاده‌های نقاط مختلف خوزستان بر اثر وقوع سیل، آسیب‌های جدی دیده است که در این زمینه هم هنوز شاهد اقدامی نیستیم.

وی درباره وضعیت اسکان مردم مناطق سیل‌زده گفت: بخشی از مردم هنوز در چادر هستند اما بخش اعظم آنان، به همان خانه‌های مخروبه خودشان بازگشته‌اند و زندگی در خانه‌های مخروبی خود را به اسکان در چادر ترجیح می‌دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه این مسئله خطرات فراوانی برای مردم دارد چرا که سقف خانه‌های آنان تَرَک برداشته است اما مردم مجبورند که در روز در خانه‌هایشان بمانند و هنگام خواب، به علت آنکه خانه‌هایشان تخریب شده است، زیر سقف نمی‌خوابند و به حیاط خانه‌های خود می‌روند.

ساری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر دولت اقدامات لازم را برای حل مشکلات مناطق سیل‌زده خوزستان و همچنین پرداخت خسارت به سیل‌زدگان انجام دهد.

کد خبر 4618275 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ساری مناطق سیل زده کشور اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟! + فیلم
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد