Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته نظارتی توسط مسئولان، گفت: مسافران و گردشگران حرمت ماه مبارک رمضان ربه ویژه لیالی قدرو سالروز ارتحال امام(ره) را نگه دارند.

«حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی» در حاشیه بازدید میدانی از ییلاقات ماسال و تذکر لسانی به مسافران، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال اظهار کرد: بعد از اقامه نماز جمعه به همراه جمعی از مسئولان و بسیجیان ماسال، یک بازدید میدانی از مناطق گردشگری این شهرستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه در جمع مسافران، خانوداه‌های متدین و مذهبی بودند که حرمت ماه مبارک رمضان را داشتند و شئونات اسلامی را رعایت می‌کردند، افزود: متاسفانه برخی از مسافران هم بودند که از نظر پوشش و روزه‌خواری رعایت نمی‌کردند.

 

وی با بیان اینکه همیشه گفته‌ایم مسافر برای ما عزیز است، گفت: در قرآن کریم هم چندین آیه در راستای گردشگری بیان شده است، خداوند این طبیعت را برای بهره‌مندی مردم خلق کرده و ما باید یاد بگیریم از این مواهب طبیعی استفاده بهینه و درست داشته باشیم.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه به همان اندازه که ما در این طبیعت شریک هستیم مسافران هم شریک هستند، خاطرنشان کرد: برای استفاده از طبیعت حق نداریم که عامل سلب استفاده دیگران شویم.

 

*مسافران و گردشگران حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند، اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه دینی است و ده‌ها هزار شهید تقدیم این انقلاب و اسلام شده تا احکام نورانی اسلام در این کشور پابرجا بماند و اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی افزود: بسیاری از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برای استفاده از این مواهب می‌آیند اما وقتی این هنجارشکنی‌ها را می‌بینند بسیار ناراحت می‌شوند زیرا آنها بهترین و عزیزترین افراد خود را تقدیم کرده‌اند تا در این جامعه اسلام و قرآن حاکم باشد.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه مسافران باید حرمت میزبان را حفظ کنند، گفت: در این بازدید میدانی با مسافرانی که در ملاءعام روزه‌خواری می‌کردند و بانوانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کردند، تذکر لسانی داده و برخی‌ از این مسافرها عذرخواهی می‌کردند.

 

*لزوم تشکیل کمیته نظارتی در ماسال

وی با بیان اینکه مردم همه مسائل را به پای مسئولان ننویسند بلکه همه ما موظفیم که تذکر لسانی با زبان خوش انجام دهیم، تصریح کرد: اگر کسی در حال انجام منکری باشد و دیگران به وی امر به معروف کنند قطعا آن فرد دیگر گناه نمی‌کند اما وقتی هر کسی به سادگی از کنار منکرات بگذرد و ادعا کند وظایف مسئولان است، قطعا هیچ وقت جواب نمی‌دهد.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه از دادستان شهرستان خواستم تا فضای مقدماتی برای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود، خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود تا سریعا کمیته نظارتی تشکیل دهند.

 

*مسافران حرمت شهادت امام علی(ع) و ارتحال امام(ره) را نگه دارند

امام جمعه ماسال با بیان اینکه به ایام لیالی قدر و ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نزدیک می‌شویم و باید حرمت این ایام حفظ شود، اظهار کرد: مسافرانی که شهرستان ماسال را برای سفر انتخاب می‌کنند انتظار می‌رود تا حرمت لیالی پرخیر و برکت قدر و همچنین ایام شهادت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را نگه دارند.

 

وی با بیان اینکه رعایت شئونات و احکام اسلامی تمام آن چیزی است که از گردشگران و مسافران انتظار می‌رود، افزود: گردشگران و مسافران باید حرمت این ماه و به خصوص لیالی قدر را نگه دارند در غیر این صورت با هنجارشکنان برخورد می‌شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان قرآن مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه رمضان سبک زندگی اسلامی برخورد با روزه خواری حرمت ماه رمضان ییلاقات ماسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاطعانه با زمین‌خواری و ویژه‌خواری در استان بوشهر برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از حوزه قضائی شهرستان دیر اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در ارائه خدمات قضائی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: از اولویت‌های دستگاه قضائی تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم، کیفیت و کاهش زمان رسیدگی پرونده‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و تلاش در جهت ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که می‌بایست همکاران محترم برای خدمت رسانی به مردم و احقاق حقوق مردم اهتمام ویژه داشته و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسؤولان قضائی شهرستان به طور مستمر این موضوع را مد نظر قرار داده و جهت بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان مبادرت ورزند و گزارش‌های لازم نیز به هیأت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان ارائه دهند.

کاهش جمعیت کیفری

وی با اشاره به موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: مسئولین و قضات حتماً در آرا خود به موضوع آرا جایگزین حبس توجه داشته باشند و از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

مهر انگیز با تاکید بر اینکه قضات و مسؤولان شهرستان می‌بایست در زندان حضور پیدا کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات زندانیان قرار گیرند گفت: برخی از این زندانیان سرپرست خانواده هستند که خانواده آنها ممکن است دچار مشکلاتی باشند که نیاز هست حتماً به آنها سرکشی و از وضعیت معیشتی آنها با خبر شوند و با کمک مسؤولان شهرستان و خیرین آنها را مورد حمایت قرار دهند.

حمایت از فعالان اقتصادی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بیان حفظ حقوق بیت المال در خصوص تعرضات اراضی دولتی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضائی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است که برای حفظ و دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت با زمین خواری، ویژه خواری و رانت خواری برخورد می‌شود.

مهر انگیز در ادامه به وضعیت شهرستان دیر اشاره کرد و گفت: این شهرستان در حوزه شیلات، کشاورزی و صنایع و معادن از ظرفیت بالایی برخوردار است که دستگاه قضائی در جهت پیشرفت تولید و حمایت از فعالان اقتصادی در این حوزه‌ها با برقراری امنیت پایدار و رفع موانع حقوقی قضائی گام بر می‌دارد.

کد خبر 6078792

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • سفر بهاری به شهرهای خوش آب و هوای شمال
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان
  • اعزام و پذیرش تمامی مسافران خارجی در فرودگاه امام ادامه دارد
  • لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به جنوب استان کرمان
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر
  • قاطعانه با زمین‌خواری و ویژه‌خواری در استان بوشهر برخورد می‌شود
  • لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن