Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:11:30 GMT

پروانه‌ها تا کی مهمان تهران هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۰۸۹

پروانه‌ها تا کی مهمان تهران هستند؟

یک استاد زیست‌شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پروانه‌ها نسبت به افزایش دما حساس هستند و به‌تدریج با گرم شدن هوا طی روزهای ابتدایی خرداد ماه از تعداد آن‌ها در شهر کاسته می‌شود.

به گزارش ایسنا، تهران این روزها پر شده از پروانه‌هایی نارنجی رنگی که از گونه Vanessa cardui هستند و به گفته کارشناسان خطری برای محیط زیست و کشاورزی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخ پاشایی‌راد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی امسال، کاهش دما در فروردین و اردیبهشت و افزایش بارش‌ها سبب حضور این پروانه‌ها در شهر تهران شده است، اظهارکرد: پوشش گیاهی در اطراف شهر تهران نیز امسال به دلیل شرایط مساعد جوی رشد خوبی کرده و این عامل سبب ایجاد فضایی مناسب برای زادآوری و تغذیه پروانه‌ها شده است.

این استاد زیست شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: پروانه‌هایی کمی وجود دارند که مهاجر باشند بنابراین نمی‌توان گفت که پروانه‌های تهران از نوع مهاجران هستند چنانچه هر سال شرایط دمایی و پوشش گیاهی در تهران مساعد بود می‌توانستیم شاهد حضور این پروانه‌ها باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه این نوع از پروانه‌ها برای مردم و کشاورزی آسیبی به همراه ندارد، گفت: این پروانه‌ها می‌توانند به عنوان طعمه برای پرندگان و سایر حشرات دیگر شهری باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروانه پروانه های تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم توکلی زاده معاون شهردار تهران امروز در صحن علنی شورا تاکید کرد:دوره قبل مدیریت شهری زیشت شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد.

رکنا در خبری نوشت: وی ادامه داد: افتخار دوره‌های قبل مدیریت شهری این بود که فلان کنسرت را با فلان تعداد شرکت‌کننده برگزار کردیم.

وی افزود: ببینید ما چه چیزی را تحویل گرفتیم!

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898670

دیگر خبرها

  • فرهاد مجیدی مهمان ویژه فینال لیگ قهرمانان آسیا شد!
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران