Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:38:09 GMT

حیدری؛ خسرو خوبان نسل طلایی استقلال - غفار میرزایی*

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۱۳۱

حیدری؛ خسرو خوبان نسل طلایی استقلال - غفار میرزایی*

پنجاه پاس گل و تاثیر گذاری در سمت راست استقلال موجب شد تا شماره 2 آبی پوشان بیش از دیگر نفرات نسل طلایی برای سال ها در ذهن هواداران این تیم ماندگار شود.

شامگاه پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه هر چند روزی تلخ برای استقلال با کسب عنوان سومی لیگ برتر به شمار می رفت اما آنچه مسابقه پایانی لیگ هجدهم آبی پوشان را تحت تاثیر قرار داد وداع یکی از بهترین شماره 2 های فوتبال ایران بود؛ وداعی که «خسرو حیدری» آن را با سیل اشک های خود با هواداران در میان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاید آن شب برخی از تیفوسی های آبی به خاطر جشن قهرمانی سرخ ها ذهن ناآرامی داشتند اما بدون شک هواداران منصف آبی پوش بیش از آن که از قهرمانی رقیب دل آزرده شوند، روزهای را تصور می کردند که دیگر شاهد سر توپ های پیش بینی ناپذیر خسرو در سمت راست نیستند؛ سر توپ هایی که در بسیاری از مسابقات گره از مشکلات تیمی استقلال باز کرد.
آنان سکانس های را مرور می کردند که به روزگارهای گذشته و نسل طلایی برخواهد گشت نسلی که آخرین نفر آنان در پایان لیگ هجدهم رفت و دیگر کسی از پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، آندو تیموریان، مجتبی جباری و وحید طالبلو در میدان مسابقه رسمی، حرکات معجزه آفرین نخواهد دید.
اگر جباری با حرکات تکنیکی به زیدان آسیا معروف شد و آندو با جنگندگی تمام نماد تعصب فوتبالی بود و دروازه بان ترکه ای آن سال های استقلال در نخستین سال های فوتبالی خود پنالتی علی دایی آقای گل جهان را مهار کرد اما خسرو حیدری با دریبل و سر توپ هایی شناخته می شد که هیچگاه برای بازیکنان رقیب قابل پیش بینی نبود.
حیدری که سه عنوان قهرمانی لیگ برتر و 2 عنوان قهرمانی جام حذفی را در کارنامه دارد بدون شک برای هواداران خاطرات فراوانی به جا گذاشته است خاطراتی از جنس گل او به بویرام یونایتد تایلند و ضربه استثایش در برابر الشباب عربستان. ضربه ای که در نهایت نامزد 10 گل لیگ قهرمانان آسیا شد.
حیدری که به گواه خود در سال های نخست به دنبال راهی برای ستاره شدن در لیگ برتر می گشت تا به ترکیب تیم ملی برسد در نهایت با استقلال به این آرزو رسید و 59 بازی ملی در کارنامه دارد. بازی هایی که اوج آنان رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 بزریل و سه بازی حساس در این جام بود.
حیدری باتجربه شامگاه بیست و پنجم اردیبهشت دیگر آن جوانی نبود که انتقال بی سر و صدایش به ابومسلم خراسان برای گذراندن دوران خدمت سربازی با بی توجهی هواداران روبرو شود بلکه ستاره ای بود که لحظه انتشار خبر پایان فوتبالش موجب شد تا هواداران استقلال و حتی تیم رقیب با حسرت به این موضوع نگاه کنند.
حسرتی که برحق ترین وارث پیراهن «منصور پورحیدری» فقید را برای همیشه از دنیای حرفه ای فوتبال دور خواهد کرد.

----------------
کارشناس ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ليگ برتر استقلال تهران خسرو حيدري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام تحت فشار است!

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه نکونام فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشت، گفت: او تحت فشار است و باید همه به او کمک کنیم.

به گزارش مهر، امیرحسین صادقی پس از پیروزی سه بر دو استقلال برابر شمس آذر قزوین گفت: آبی‌ها نمایش خوبی از خود ارائه دادند و توانستند یک برد حساس به دست آورند، البته روی دو غفلت دو بار دروازه شان باز شد، اما در پایان برنده از زمین خارج شدند تا به صدرنشینی ۲۴ ساعته پرسپولیس پایان دهند.

وی تاکید کرد: الان زمانی است که نکونام، خطیر و مجموعه استقلال دست به دست هم دهند و تعامل داشته باشند تا هفته‌های پایانی به پایان رسیده و این تیم قهرمان شود.

مدافع پیشین استقلال ادامه داد: هر وقت استقلال به صدر جدول می‌آید عده‌ای به دنبال این هستند که اجازه ندهند آبی‌ها آب خوش از گلوی شان پایین رود، اما وقتی صدر را از دست می‌دهد همه چیز به روال عادی برمی گردد. همه باید هوشیار باشند و اجازه ندهند حاشیه‌ها تیم را از مسیر اصلی دور کند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت هواداران در بازی‌های آینده همانند امشب می‌تواند به استقلال کمک موثری کند، بنابراین امیدوارم هواداران استقلال حساسیت را درک کرده و در هفته‌های پایانی تیم را تنها نگذارند.

tags # فوتبال ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حردانی:داور می توانست یک پنالتی دیگر برای استقلال بگیرد+فیلم
  • حمله عصبی به هوادار استقلال بعد از گل‌های حریف
  • به بازی تراکتور نمی رسم/ هواداران ما را شرمنده کردند
  • نکونام تحت فشار است!
  • دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم
  • حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم
  • طرح موزاییکی هواداران استقلال برای بازی با شمس آذر؛ نکو با قلب آبی! + عکس
  • مهدی پاشازاده: استقلال به لطف هواداران اول است؛ قانون باید برای همه یکسان باشد / فیلم
  • عکس | درخواست ویژه نکونام از هواداران استقلال
  • هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی