Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش اقباشاوی، یکی از کارگردانان حاضر درباره نشست پنج ساعته حسین انتظامی با کارگردانان جوان سینما به خبرنگار ایلنا گفت: جلسه با هماهنگی کانون کارگردانان سینمای ایران و با حضور حدود 30 نفر از کارگردانان جوان سینما در موزه سینما برگزار شد.

اقباشاوی افزود: این جلسه سه ساعت به صورت رسمی و حدود دو ساعت نیز به شکل گپ و گفت بعد از پایان جلسه ادامه داشت و در آن حسین انتظامی (رئیس سازمان سینمایی) و ابراهیم داروغه‌زاده (معاون نظارت و ارزشیابی) به سخنان کارگردانان جوان سینما گوش کردند و نقطه نظرات خود را نیز بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارگردانان جوان سینما دغدغه‌های خود را در دو محور تولید و اکران مطرح کردند البته تمامی مطالبی که از سوی حاضران مطرح شد بدون هماهنگی که از قبل طراحی شده باشد، بیان شد. کارگردانان جوان سینما در این نشست خواستار تسهیل روند تولید فیلم‌ها بخصوص در مرحله صدور پروانه ساخت و رفتارهای بورکراتیک بودند و در زمان اکران نیز از فیلم‌های این کارگردان‌ها به شکلی حمایت شود که در چرخه اکران آثاری که از قدرت خاصی برخوردارند، این فیلم‌ها له نشوند.

اقباشاوی با اشاره به اینکه انتظامی به مباحث گوش داد و یادداشت‌برداری کرد، گفت: رئیس سازمان سینمایی به ما امیدواری داد که مشکلات مطرح شده با کمک سینماگران، خانه سینما و صنف در طی یک پروسه زمانی مشخص حل شود.

یکی دیگر از کسانی که در این جلسه حضور داشت اما نخواست نامش فاش شود، درباره مفاد مطرح شده در این جلسه گفت: این جلسه بسیار مثبت بود و مباحثی همچون تهیه‌کنندگی در سینما، حضور تهیه‌کنندگان صوری و مشکلاتی که آنها برای کارگردانان جوان ایجاد می‌کنند، مشکل گرفتن پروانه ساخت، رفتارهای حوزه هنری با فیلم‌های سینمایی در حال اکران، لزوم تسهیل در بازگشت درآمد حاصل از بلیت‌فروشی فیلم‌ها به صاحبان آنها، افزایش هزینه‌های سرسام‌آور تولید، مشکلات دریافت پروانه نمایش و ممیزی صحبت شد.

 در این نشست کارگردان‌هایی همچون فائزه عزیزخانی، علی عطشانی، رضا درمیشیان، روح‌اله حجازی، مهدی رحمانی، عباس امینی، محمود غفاری، دانش اقباشاوی، پدرام علیزاده، کاوه صباغ‌زاده، سهیل بیرقی، نیما جاویدی، علی ملاقلی‌پور و ابراهیم‌ ایرج‌زاد حضور داشتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حسین انتظامی سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این جلسه با حضور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیرامور آب و فاضلاب مهاباد و مدیران دفاتر معاونت آب به منظور رسیدگی به مشکلات و بررسی و راهبری پروژه برگزار و در آن مشکلات پروژه‌های آبرسانی و قرارداد بهره برداری از تاسیسات بخش آب مهاباد مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین طرح آبرسانی به مجتمع ۱۴۱ روستایی گلینان از محل پروژه‎های محرومیت زدایی مطرح و ضمن اتخاذ تصمصیمات لازم، مقرر شد در اسرع وقت موارد مطرح شده پیگیری و وصول نتیجه شوند.

دیگر خبرها

  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس | باشگاه فکری به حال پدیده جوان کند
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • شروع پخش یک سریال که داغ دو جوان سینما را به یادمان می‌آورد
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟