Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@19:04:36 GMT

مساله رؤیت خداوند در قیامت فکری یهودی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۲۷۳

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله سبحانی پنج شنبه شب در مراسم افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی در جمع علما و فضلای حوزه علمیه گفتند: اهل حدیث و اشاعره به این باور هستند که مومنین با همین چشم خداوند را می بینند؛ احمد ابن حنبل و اشعری چنین تصوری دارند.

ایشان افزودند: در وهله اول باید محل نزاع را پیدا کنیم؛ محل نزاع در دو نقطه است؛ اکثریت این گروه بر این باور هستند که خدا را در دنیا نمی توان دید بلکه در آخرت چنین امری امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم له بیان کردند: محل نزاع دیگر در جایی است که با همین عیون با بودن جهت و مکان و مقابله بخواهند خدا را ببینند؛ این گروه تمام شرایط فیزیکی در رویت را می پذیرند ولی برخی از آنها مساله را کمی نازک تر کرده اند.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: گاهی اوقات بیان می کنند که خداوند در آخرت حس ششمی را می آفریند و با آن حس خدا را می بینیم که این نیز محل بحث نیست، بلکه این گروه معتقد هستند که با چشم مادی خدا دیده می شود.

ایشان گفتند: در وهله اول باید ریشه این عقیده را دنبال کنیم؛ در بخاری این بحث مطرح شده است و به همین خاطر آن را جزو عقاید خود قرارداده اند؛ این گروه معتقد هستند که صحیح بخاری امکان اشتباهی ندارد.

ایشان افزودند: آیه معروفی که در سوره یوم القیامه وجود دارد بیان می کند که به بحث وجوه ناظره اشاره دارد؛ برخی ناظره را به معنی دیدن گرفته اند و دیگری به معنی انتظار روی کرده اند؛ ولی اگر بخواهیم آیه را با قرینه اش مطالعه کنیم به نتایج بهتری می رسیم.

معظم له بیان کردند: به هرنحوی این آیه را معنی کنیم باید کلمات و جملات همراه این آیه را نیز ببینیم و قرینه بگیریم؛ بنابراین بهترین دلیلی که این گروه بر رؤیت خداوند در آخرت دارند در همین آیه است ولی اشتباه آنها این است که مقابله های آیه (باصره و ناظره) را به خوبی در کنار هم نمی نشانند.

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: مساله رؤیت الله فی یوم القیامه فکری یهودی است؛ رحبانیون بیان کردند که خداوند را روی کرسی دیدیم؛ همین بحث ها در بین مسلمانان نیز مطرح می کردند و این مسایل وارد محیط اسلامی شده است.

ایشان گفتند: ما به حدیث بخاری احترام می گذاریم؛ برخی از آیات و روایات آنها صحیح است، ولی اینکه حدیث بخاری چکش خور نباشد اشتباه است.

ایشان با اشاره به رحلت حضرت خدیجه(س) افزودند: ایشان اولین زنی بودند که ایمان آوردند؛ ایمان حضرت خدیجه، ایمان به رسالت بود والا ایمان به توحید از پیشتر نیز وجود داشت؛ ابن ابی الحدید بیان می کنند که امام علی(ع) در غار حرا صدای جبرئیل را شنید و اگر این روایت صحیح باشد امام علی(ع) در حرا ایمان آورده است.

معظم له بیان کردند: ایشان از یک طایفه بزرگ قریش بود و همه چیز را از دست داد و ایمان خودش را گرفت؛ آسیه نیز دربار و نعمت هایش را رها کرد و ایمانش را دریافت؛ حضرت خدیجه نیز همه چیز را داد و ایمان خودش را دریافت؛ ایشان سه سال در شعب ابی طالب گرسنگی کشیدند؛ شعب ابی طالب در کنار مسجد الحرام است.

حضرت خدیجه(س) به شهادت رسید

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشدند: حضرت خدیجه چند روز پس از خروج از شعب به دلیل بیماری شربت شهادت را چشید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

ساخت ضریح مطهر حرم بانوی کرامت سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن توسط استاد متین فر تکمیل و نهایی شده و باتوجه‌به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجرا است و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

گفتنی است برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری بر روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

کد خبر 6079950

دیگر خبرها

  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی لازم بود
  • «معارف قرآن» استاد مصباح نظام فکری منسجمی از معارف را شکل می دهد
  • تظاهر به دینداری و انکار منافقانه حکم قصاص
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • گلکسی واچ ۷ سامسونگ در مرجع صدور گواهی بلوتوث رؤیت شد