Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الشرق‌الاوسط، عربستان سعودی و تعدادی از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس امروز- شنبه- با درخواست ایالات متحده برای استقرار مجدد نیروهای نظامی این کشور در آب‌های خلیج‌فارس و خاک کشورهای این حوزه موافقت کردند.

منابع آگاه منطقه به روزنامه «الشرق الاوسط» گزارش دادند که این موافقت در راستای توافق‌های دوجانبه آمریکا با کشورهای حوزه خلیج ‌فارس صورت گرفته و هدف از این توافق بازدارندگی از هر نوع حمله احتمالی ایران و نفوذ این کشور در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین منابع تأکید کردند که انگیزه نخست استقرار مجدد نیروهای آمریکائی در کشورهای منطقه اقدام مشترک بین واشنگتن و پایتخت‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای مقابله با تلاش و نفوذ ایران و حمله نظامی این کشورها و منافع آمریکا در منطقه بوده و هدف آن ورود به جنگ با تهران نیست. 

منابع دیپلماتیک عرب از تماس‌های گسترده برخی از پایتخت‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با یکدیگر به منظور تدارک برگزاری نشست عربی در حاشیه  نشست اسلامی در مکه مکرمه در دهه آخر ماه رمضان خبر دادند.   

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود،  تأکید کردند که این نشست در صورت برگزاری، ‌شامل تعدادی از کشورهای عربی خواهد شد که سران آنها در نشست اسلامی با دیدگاه‌هایی درباره تحولات منطقه و جهان شرکت می‌کنند. 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایالات متحده کشورهای حوزه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدام دادگاه آرژانتین در محکومیت مجدد ایران در خصوص انفجار آمیا گفت: اقدام دادگاه آرژانتین علیه ایران آن هم پس از سال‌ها که اقداماتشان را انجام داده‌اند و احکامشان را صادر کرده‌اند بی‌ارتباط با لابی سخت رژیم صهیونیستی نیست.

وی ادامه داد: این اقدام با معادلات و اتفاقاتی که در دنیا بعد از حمله خونین صهیونیست‌ها به غزه انجام شد، بی‌ارتباط نیست و فشار اسرائیلی‌ها باعث شده تا آرژانتین دست به چنین اقدامی بزند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: از دید ایران این مسئله ارتباطی به معادلات منطقه‌ای ندارد، چون این مسائل را لابی‌های صهیونیستی انجام می‌دهند و متحدان اسرائیل می‌خواهند فضا برای این رژیم باز باشد تا هر جنایتی را که می‌خواهد در منطقه انجام دهد.   

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: پس از حمله ایران به اسرائیل موج انزجار در جهان اسلام از اردنی‌ها بیشتر شد. اردن مثل خیلی از کشور‌های عربی به این موضوع پی خواهد برد که با طناب پوسیده آمریکا و اسرائیل نمی‌تواند کاری به پیش ببرد و قطعا آن روز خواهد رسید.

مالکی افزود: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

وی تاکید کرد: اگر کشور‌های حوزه خلیج فارس پایگاه‌هایشان را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند ایران به آن پاسخ می‌دهد یعنی از هر پایگاهی که بخواهند علیه ایران حمله‌ای صورت بدهند همان پایگاه را خواهیم زد و آن کشور ضرر خواهد کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس درباره تهدید کابیته امنیتی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گفت: معمولا با توجه به شرایط درون اسرائیل که دولت نتانیاهو در لبه پرتگاه و سقوط قرار دارد تهدید کردن ایران جنبه مصرف داخلی برای صهیونیست‌ها دارد، چون فشار‌هایی که به اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق آمده است مبین این است که اسرائیل نباید دست به حمله بزند و خیلی از کشور‌ها پشت اسرائیل را خالی کردند و آن طوری که صهیونیست‌ها فکر می‌کردند، نیست.

مالکی اظهار کرد: آمریکا به‌طور غیرمستقیم پیام داد که ما به‌دنبال این نیستیم که منطقه به آشوب کشیده شود لذا تهدیدات رژیم صهیونیستی برای این است که دوباره یک فتنه به وجود بیاورد که ایران پاسخش را داده و پاسخ ما در آینده هم کاملا محرز است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد