Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:22:34 GMT

2300 زندانی غیرعمد خراسان جنوبی مشمول عفو رهبری شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۷۵۰

2300 زندانی غیرعمد خراسان جنوبی مشمول عفو رهبری شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 2 هزار و 300 زندانی جرایم غیرعمد در استان مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.

به گزارش ایرنا علی هاشمی روز شنبه در دیدار اعضای ستاد دیه استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد، یک هزار و 118 زندانی آزاد شدند و بقیه تخفیف گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سال 97 با همکاری صدا و سیما در برنامه ماه عسل و برنامه های ستاد دیه، 135 زندانی غیرعمد با 16 میلیارد تومان بدهکاری از زندان آزاد شدند.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی بیان کرد: از مبلغ کل بدهکاری ها 10 میلیارد و 400 میلیون تومان از شکات توسط ستاد دیه تخفیف گرفته شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هم 9 زندانی جرایم غیرعمد استان با بدهکاری یک میلیارد و 50 میلیون تومان به آغوش گرم خانواده برگشتند.
هاشمی اظهار داشت: ستاد دیه به آسیب دیده و آسیب رسان کمک می کند و زندانیانی مورد بررسی این ستاد قرار می گیرند که بدهکاری کمتر از 200 میلیون تومان داشته باشند.
وی گفت: ستاد دیه هیچگونه اقدامی برای پرونده های جرایم عمدی انجام نمی دهد اما افرادی که مورد بررسی قرار می گیرند پرونده آزادی آنها پس از اتمام کار بسته می شود.
وی با بیان اینکه ستاد فقط یک بار به زندانیان غیرعمد کمک می کند افزود: در صورت بازگشت زندانی به زندان حتی اگر جرایم غیرعمد باشد، مورد بررسی قرار نمی گیرد.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت: امسال تاکنون 175 پرونده مورد بررسی ستاد دیه قرار گرفته که از این تعداد 127 پرونده مربوط به جرایم مالی غیرکلاهبرداری، 47 مهریه و یک دیه است.
جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی روز دوشنبه 30 اردیبهشت همزمان با میلاد کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در تالار ماهان بیرجند برگزار می شود.
3215*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حقوقي زنداني عفو رهبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین بافقی

اصغر رنجبر رئیس مجمع خیرین بافق گفت: ۱۴ خیر بافقی با کمک‌های نقدی خود در مجموع به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان هفت زندانی جرائم غیرعمد را از بند رهایی دادند. 

او افزود: همچنین این خیران و دیگر اقشار مردم در حمایت از ۳۵ خانواده زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان، کمک‌های شایانی کردند.

گفتنی است در مراسمی در نوروزگاه آهنشهر بافق از این ۱۴ خیر بافقی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۳۴۷ زندانی مالی استان اردبیل آزاد شدند
  • آزادی ۳۴۷ زندانی مالی در استان اردبیل
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین بافقی
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند