Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رسانه‌های نیجریه از تیراندازی نیرو‌های ارتش این کشور به سمت هواداران «شیخ زکزاکی»، رهبر شیعیان نیجریه خبر می‌دهند که در پی این تیراندازی ۳ نفر به شدت مجروح شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رسانه‌های نیجریه روز شنبه گزارش دادند نیرو‌های ارتش این کشور به سمت هواداران «شیخ زکزاکی»، که با برپایی تظاهرات خواستار آزادی وی شدند شلیک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها در پی این تیراندازی ۳ نفر از معترضان به شدت مجروح شده‌اند.

موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال ۹۴ و با یورش نظامیان این کشور به حسینیه شهر «زاریا» در ایالت کادونا آغاز شد که شیخ زکزاکی و همسر وی در جریان این حمله دستگیر شدند و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به سر می‌برند.

در جریان حمله نظامیان نیجریه به شیعیان در روز‌های ۱۲ و ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ در شهر زاریا حدود ۳۵۰ نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند.

از آذر ماه سال ۹۴ تاکنون مناطق مختلف کشور نیجریه صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی و محکومیت ارتش این کشور بوده است و اعتراضات مردمی نه تنها در مناطق مسلمان نشین بلکه در مناطق مسیحی‌نشین نیز ادامه می‌یابد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شیخ زکزاکی نیجریه شیعیان نیجریه رهبر شیعیان نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجروح شدن ۱۲ نفر بر اثر حمله سه سگ گرگ در جنوب سیستان و بلوچستان

اکبر پاینده  با اشاره به حمله چند گرگ به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سه قلاده سگ گرگ وحشی به اهالی روستای رمش هجوم آورده و باعث زخمی شدن ۱۲ نفر از اهالی این روستا شدند، که پنج نفر از اهالی این روستا به بیمارستان ایرانشهر و سه نفر هم به مرکز بهداشت فنوج منتقل شدند.

وی ادامه داد: یک قلاده از سگ گرگ ها توسط اهالی کشته شده و ۲ قلاده دیگر نیز فرار کردند.

معاون فرماندار فنوج بیان کرد: کارهای اولیه تمامی مجروحان در مرکز درمانی انجام و همچنین نمونه برداری از حیوان هم جهت تحقیقات لازم انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم
  • یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ ۴ فلسطینی شهید و مجروح شدند
  • جنگ روانی کم از جنگ نظامی نیست
  • مجروح شدن ۱۲ نفربراثر حمله سه سگ گرگ درجنوب سیستان وبلوچستان
  • مجروح شدن ۱۲ نفر بر اثر حمله سه سگ گرگ در جنوب سیستان و بلوچستان