Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:18:44 GMT

مهم ترین مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۹۱۲

مهم ترین مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، نماینده مردم محمد رضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز،ابرکوه، بافق،بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرهنگیان شهرستان مهریز گفت: اساسی مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است که با تشکیل آن معلمین به یک قدرت و بزرگترین صنفها به علت کثرت فرهنگیان تبدیل می شود.

صباغیان بافقی ادامه داد:  دولت معتقد بود با کاهش سرانه مدارس و حقوق دریافتی معلمان از هزینه‌های آموزش‌وپرورش کاسته ولی حقوق کارکنان وزارت نفت، وزارت علوم، وزارت صنعت و معدن استثنا باشد و مجلس نیز پذیرفته است و این یعنی ضعف مدیریتی در ساختار کشور و عدم نظارت نمایندگان مجلس قانون گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق اصل ۲۹ برنامه ششم توسعه می‌بایست سامانه حقوق راه‌اندازی شود تصریح کرد: باید مقدار حقوق دریافتی مسئولین به‌صورت شفاف در اختیار عموم قرار گیرد این طرح سه سال قبل در مجلس تصویب‌شده  اما از اجرای آن خبری نیست.

صباغیان بافقی  با اشاره به دو درآمد دولت نفت و مالیات عنوان کرد:  از ۴۴۵هزار میلیارد ریال بودجه سال، ۳۳۰هزار میلیارد ریال صرف حقوق کارکنان دولت می‌شود که ۵۰ هزار میلیارد ریال در  پرداخت حقوق و دستمزد با کسری بودجه مواجه هستیم.

سید کاظم حسینی  یکی از فرهنگیان حاضر در جلسه به بیان مشکلات آنها پرداخت و گفت: تعداد فرهنگیان کشور زیاد است اما زیادی نیستند و شرایطی که بر فرهنگیان تحمیل‌شده است تحقیرآمیز است. نباید فرقی بین دیگر دستگاه های دولتی داشته باشیم.

وی به عدم اجرای اصل ۲۸ برنامه ششم توسعه در خصوص افزایش حقوق معلمان اعتراض کرد ادامه داد: تبعیض و بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و امتیازات کارکنان دولت یکی از مسائلی  که علاوه بر سخت شدن زندگی معلمان، این قشر را بابت اجحاف در حقوق ازدست‌رفته‌شان ناراضی و معترض کرده و همیشه خواهان مطالبات از دست رفته خود هستند.

حسینی با اشاره به عدم اجرای اصل ۳ و ۳۰ قانون اساسی در خصوص رایگان بودن تحصیل و ورزش در مدارس گفت : اکنون معلمان برای تأمین بودجه و هزینه های جمعی باید از والدین  خیرین کمک بگیرند

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه های دولتی قانون مجلس شورای اسلامی والدین ورزش در مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی

دریافت 38 MB

به گزارش خبرنگار مهر، معلمان و مدیران جوان شهرستان بردسکن در ابتدا از موزه مجلس شورای اسلامی بازدید و در ادامه در صحن علنی مجلس به اتفاق نماینده شهرستان حضور یافتند.

تصویربردار: سعید نوری

کد خبر 6085394

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد