Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:41:17 GMT

اتحادیه اروپا عاملان حملات سایبری را تحریم‌ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۱۹۶۶

اتحادیه اروپا عاملان حملات سایبری را تحریم‌ می‌کند

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را برای عاملان حملات سایبری در نظر گرفته است که ممنوعیت‌های مسافرتی و مسدود کردن دارایی‌ها از جمله آن‌ها است.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های سختگیرانه‌ای را علیه عاملان حملات سایبری با هدف حمله به زیرساخت‌ها، دستیابی به اطلاعات حساس شرکت‌ها و مداخله در انتخابات اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، شورای اروپا در بیانیه‌ای اظهار کرد: این شورا چارچوبی را تعیین کرده که به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تدابیر محدودکننده هدفداری را برای جلوگیری از حملات سایبری و واکنش به آن‌ها اعمال کند.

مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی از جمله این اقدامات است که می‌توانند حتی در خصوص عاملان هک‌های نافرجام نیز اعمال شوند.

به گفته دیپلمات‌ها، طبق این طرح، در صورتی که این حملات "پیامدهای قابل توجهی" در پی داشته باشند، ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ملزم خواهند بود که به اتفاق آرا به اعمال این تحریم‌ها رای مثبت دهند.

شورای اروپایی اظهار کرده: این شورا نگران افزایش رفتارهای مخرب در فضای سایبری است که هدف تضعیف یکپارچگی و امنیت اتحادیه اروپا و رقابت‌پذیری اقتصادی آن را دنبال می‌کنند و خطر نهایی درگیری را در پی دارند.

در همین حال وزارت امور خارجه انگلیس خواستار "اقدامات قاطعانه" تازه‌ای شده و افزوده: جامعه بین‌الملل همه اقدامات لازم را برای حفظ حاکمیت قانون و سیستم بین‌المللی که بر مبنای قوانین است و امنیت جوامع ما را حفظ می‌کند، انجام خواهد داد.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با اشاره به روسیه که چندین کشور غربی آن را به مداخله در انتخابات از طریق عملیات سایبری متهم کرده‌اند، مستقیماً گفته است: لطفاً روسیه این (اقدام تازه شورای اروپا) را در نظر داشته باشد و به آن توجه کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا حملات سایبری شورای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند