Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - آرامکوی عربستان از ماه جولای تا دسامبر ماهانه دو میلیون بشکه نفت خام اضافی به شرکت ایندین اویل صادر می‌کند. دهلی‌نو به‌دنبال جبران بشکه‌های ازدست‌رفته نفت ایران است.


عربستان سعودی ماه گذشته با سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خریداران هندی پیشنهاد داد برای جبران از دست رفتن نفت ایران، نفت اضافی را از عربستان بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در نوامبر تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد و در ابتدا به هند و هفت کشور دیگر معافیتی 6‌ماهه برای ادامه واردات نفت از ایران داد ولی این معافیت‌ها تمدید نشده‌اند.

شرکت ایندین اویل قراردادی برای خرید 5.6 میلیون تن نفت از آرامکوی عربستان در سال مالی 20ــ2019 بسته است که از اول آوریل آغاز شد و یک گزینه هم برای خرید 2 میلیون تن نفت اضافی دارد.

ای کی شرما، مدیر مالی شرکت ایندین اویل گفت: «ما به آنها گفتیم تا 6 ماه به‌صورت ماهانه دو میلیون بشکه نفت می‌خریم (در کل حدود 1.6 میلیون تن) که از جولای آغاز می‌شود و عربستان هم قبول کرده است».

 هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است که روابط دیپلماتیک نزدیکی با ایران دارد و می‌خواهد از نزدیک با آمریکا هم کار کند.

در 2012 وقتی ایران تحت دور قبلی تحریم‌ها قرار داشت، عربستان و عراق سهم خود را در بازار آسیا افزایش دادند. از آن زمان، با ورود آمریکا و سایر تولیدکنندگان نفت خام، مسیر تجارت عوض شده است.

هند طی معافیت‌های 6ماهه‌ای که آمریکا داده بود، روزانه حدود 300 هزار بشکه نفت ایران را خریده است.

فقط پالایشگاه‌های دولتی هند حدود 60 درصد از 5 میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشی هند را در اختیار دارند. این پالایشگاه‌ها از نوامبر نفت خود را از ایران خریده‌اند. هند حدود 304500 بشکه نفت ایران را بین ژانویه تا آوریل 2019 وارد کرده است.

شرکت ایندین اویل که بزرگترین خریدار هندی نفت ایران در 19ــ2018 بود، هیچ قراردادی در سال  مالی جدید برای خرید نفت از ایران ندارد. ایندین اویل منابع نفتی خود را متنوع کرده است.

شرما گفت: «ما از عربستان سعودی درخواست نفت اضافی کردیم. ما قراردادهایی با ادنوک (شرکت ملی نفت ابوظبی)، کویت و مکزیک داریم در صورت لزوم از آنها هم تقاضای نفت می‌کنیم».

شرکت ایندین اویل قراردادهای سالیانه جداگانه‌ای با ایکویینر نروژ و سوناتراچ الجزیره برای خرید 4.6 میلیون تن نفت آمریکا در 2019 بسته است.

مدیر مالی شرکت ایندین اویل گفت: خرید از آمریکا پیامی برای بازار بود که ما در حال متنوع‌سازی منابع خود هستیم.

شرما اضافه کرد: «با از دست رفتن نفت ایران، عرضه نفت آمریکا به ما کمک می‌کند».

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آرامکو عربستان فروش نفت پالایشگاه هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ بازدید از غرفه نفت آبادان در نمایشگاه بین المللی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد