Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - رييس اداره امور فناوري هاي مکانيزه سازمان جهادکشاورزي گلستان گفت که دو هزار و 550 دستگاه کمباين محصولات پاييزه استان شامل کلزا، جو و گندم را از اواخر ارديبهشت تا ابتداي شهريور امسال برداشت مي کنند.

مريم برزنوني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: تاکنون برگه معاينه فني براي 70 درصد کمباين هاي استان با بهره گيري از کارشناسان سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي استان صادر شده و تا آخر اين هفته به پايان مي رسد که يکي از اهداف آن، کاهش ريزش محصول در زمان برداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص رده سني کمباين هاي موجود در گلستان هم افزود: 25 درصد کمباين هاي گلستان زير 13 سال، 45 تا 40 درصد کمباين ها بالاي 20 سال و بقيه بين 13 تا 20 سال عمر دارند.
رييس اداره امور فناوري هاي مکانيزه سازمان جهاد کشاورزي گلستان گفت که محدوديتي در ارايه تسهيلات بانکي براي نوسازي کمباين در استان وجود ندارد.
به گفته وي قيمت هر دستگاه کمباين توليد داخل حدود دو ميليارد و 800 ميليون و هر دستگاه کمباين وارداتي 14 تا 13 ميليارد ريال است که براي خريد آن به متقاضيان تسهيلات بانکي ارايه مي شود.
به گزارش ايرنا استان مرزي گلستان از قطب هاي مهم کشاورزي کشور به شمار مي رود که هر ساله برداشت محصولات پاييزه آن از ميانه ارديبهشت آغاز و تا آخر مرداد ادامه خواهد داشت.
محصول پاييزه کشت شده گلستان شامل نخود فرنگي، باقلا، کلزا، گندم، جو و سيب زميني است که امسال بيشترين سطح قابل برداشت به سه محصول گندم با بيش از 240 هزار هکتار، دانه روغني کلزا با 87 هزار هکتار و جو با 82 هزار هکتار اختصاص دارد.
سال زراعي قبل، گلستان با خريد 112 هزار و 500 تن کلزا و 940 هزار تن گندم از کشاورزان به ترتيب رتبه هاي اول و دوم کشور را کسب کرده بود.
گلستان داراي 667 هزار هکتار زمين زراعي است که هر ساله حدود 500 هزار هکتار آن به زير کشت محصولات پاييزه مي رود.
6204/3091
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیرکشت‌کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه‌روغنی‌کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع‌کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، محصول‌کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند