Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از درخواست معاون وزیر راه برای واردات ماشین‌آلات راه‌سازی گفت: مجلس نسبت به واردات بی‌رویه کالا حساسیت دارد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با انتقاد از سخنان معاون وزیر راه مبنی بر واردات ماشین‌آلات راهداری اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس، کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، واردات آنها ممنوع شده، اینکه همه محصولات ما وارداتی باشد با توجه به شرایط تحریم برای کشور مقدور نیست چراکه برای کالاهای وارداتی نیاز به تامین ارز است و این رویکرد دولت را با مشکل مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر پیش‌تر در رابطه با استفاده از ماشین‌آلات خارجی صحبت کردم، منظور ماشین‌آلات خارجی دست دوم موجود در کشور بود که نیاز به تامین ارز برای آنها نبود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی محصولی در داخل تولید می‌شود چرا اجازه واردات آن را می‌دهیم؟ در خارج از کشور تولیدکننده‌ها محصولات‌ خود را با نرخ بانکی دو تا سه درصد تولید می‌کنند که با هزینه تمام‌شده محصولات داخلی ما قابل مقایسه نیست، بنابراین ما باید از محصولات داخلی صیانت کنیم.

منصوری بیان کرد: واردات محصولاتی که در داخل به اندازه تولید می‌شود، باید ممنوع شود تا به تبع آن تولید غنی و اشتغال ایجاد شود.

مصوبه خاص کمیسیون تلفیق/کسب درآمد 5600 میلیاردی از ترخیص خودرو با وجود ممنوعیت وارداتارز کشور را صرف واردات کالاهای مشابه ساخت داخل نکنیممعاون وزیر صنعت: واردات 1530 قلم کالا به کشور ممنوع شد

وی خاطرنشان کرد: تعیین تعرفه واردات کالا می‌تواند به طور موثر رقابت‌پذیری تولیدکنندگان داخلی را در مقایسه با محصولات مشابه خارجی به میزان لازم افزایش دهد، به ویژهکالاهایی که مشابه داخلی دارند. افزایش تعرفه واردات یک اقدام ضروری است که از سوی بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از ابزار ممنوعیت واردات نیز یکی از اقدامات لازم برای مدیریت واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در زمینه محصولات استراتژیک است و مجلس نسبت به واردات بی‌رویه کالا حساسیت دارد.

منصوری تصریح کرد: چراکه در قانون برنامه ششم توسعه، از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری شده و دولت نیز موظف است تا نسبت به اجرای این قانون گام‌های موثری بردارد.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات راهداری

تین نیوز

در لایحه بودجه ۱۴۰۳، در بخش بودجه های عمرانی، اعتباری بالغ بر ۲۲۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پیش بینی شده است که از جمله ردیف های مورد نظر می توان به نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای، اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای و شرکت ها و بانک های دولتی در هفته ای که گذشت منتشر شد.

بدین ترتیب برای سال ۱۴۰۳، منابع بودجه کل کشور، یعنی آنچه دولت برای اداره کشور در اختیار دارد، ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است. این مبلغ در بخش مصارف، صرف هزینه ها برای پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه عمرانی یا تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی یا پرداخت سود اوراق منتشر شده سال های قبل می شود.

بودجه عمرانی (تملک دارایی های سرمایه ای) از این منابع، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است. در جدول اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی لایحه بودجه، اعتباری بالغ بر ۲۲۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پیش بینی شده که بخشی از آن ها در زیر آمده است. 

برای اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه های کشور با هدف تعمیر و نگهداری ابنیه فنی شامل ۷۰۰۰ دستگاه، ۱۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نگهداری راه های شریانی محورهای جنوب و جنوب غربی با هدف روکش آسفالت راه های شریانی شامل ۱۲۰ هزار و ۵۲ کیلومتر، ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نگهداری راه های شریانی محورهای شرقی با هدف روکش آسفالت راه های شریانی شامل ۱۴۰ هزار و ۷۶ کیلومتر، ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نگهداری راه های شریانی محورهای شمال و غرب، با هدف روکش آسفالت راه های شریانی شامل ۸۵۰۵ کیلومتر ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری با هدف تامین ماشین آلات ۳۱ استان کشور، ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای تامین تجهیزات و ماشین آلات و علائم ایمنی راه های شریانی کشور، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های شریانی کشور با اولویت مسیرهای پرتردد با هدف اصلاح ۱۲۸۰ نقطه حادثه خیز، ۶۹۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای روکش آسفالت و ایمن سازی راه های اصلی و فرعی غیرشریانی با هدف روکش آسفالت و ایمن سازی ۵۰ هزار کیلومتر، ۲۴۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای کمک های فنی و اعتباری حمل ونقل جاده ای با هدف افزایش ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای شامل ۱۸ هزار و ۹۰۸ دستگاه، یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

برای احداث، بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری مستقر در راه ها دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی کشور با هدف ایمن سازی و نگهداری ۳۳ هزار و ۶۰۱ کیلومتر راه، ۷۷۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

برای تامین و اجرای علایم، تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه های کشور با هدف ایمن سازی ۱۸ هزار و ۲۸۰ کیلومتر راه، ۳۱ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی
  • دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد
  • فراهم بودن شرایط برای واردات ماشین آلات سنگین درسیستان وبلوچستان
  • پیش‌ بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات راهداری