Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در لندن، ساعتی بعد از هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره اتباع دوتابعیتی به ایران ضمن رد این هشدار اعلام کرد: «هر روز، هزاران نفر از شهروندان دو تابعیتی با خیال راحت به ایران سفر می‌کنند».

به گزارش صدای ایران از فارس، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس ضمن رد هشدار وزارت خارجه انگلیس درباره سفر به ایران، اعلام کرد که روزانه هزاران تبعه دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی بدون هیچ گونه مشکلی به ایران سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ هشدارآمیز روز جمعه خود به افراد دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی اعلام کرد: «با توجه به تداوم سیاست حکومت ایران در بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیتی و شهروندان ایرانی مرتبط با نهادهای مستقر در بریتانیا و سوءرفتار با آنها، توصیه‌های مسافرتی تغییر یافته‌اند».

دولت انگلیس پیش از این، اسفندماه سال گذشته «نازنین زاغری» که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد و بازداشت این محکوم امنیتی دو تابعیتی را از یک مسئله کنسولی به یک مناقشه حقوقی فیمابین دولت‌های دو کشور تغییر داده بود.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در انگلیس در پیامی توئیتری در واکنش به هشدار امروز وزارت خارجه انگلیس نوشت: «اگر شما به عنوان یک شهروند دوتابعیتی ایرانی یا شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنید، با سازمان‌های اطلاعاتی همکاری و یا برای آنها اطلاعات محرمانه جمع آوری نکنید، (در آن صورت) شاید بدون هر گونه نگرانی با خیال راحت به ایران سفر خواهید داشت و تحت حفاظت کامل قانونی در ایران قرار خواهید گرفت».

بعیدی‌نژاد افزود: «هر روز هزاران شهروند دو تابعیتی ایرانی و شهروند ایرانی که در بریتانیا کار می‌کنند، با خیالی راحت به ایران سفر می‌کنند. شهروندان دو تابعیتی ایرانی و ایرانی‌هایی که در بریتانیا کار می‌کنند مورد احترام شهروندان ایران قرار دارند و از سفر آنها به کشورشان و دیدار با خانواده‌هایشان استقبال می‌شود».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: حمله ایران به اسرائیل بسیار چشمگیر بود

دیوید کامرون درباره حمله ایران به اراضی اشغالی مدعی شد که حمله ایران بسیار چشمگیر بود.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت: ایران یک تاثیر مخرب در منطقه دارد. اگر در اسرائیل هستید و دارید به این فکر می‌کنید که حق دارید به این حمله واکنش نشان دهید، کاملا درست فکر کرده اید. اما تاکید می‌کنیم که نباید اوضاع تشدید شود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد، حمله خطرناک و بی پروای ایران در اسرائیل، دو سر باخت است چون خرابی آنچنانی در اسرائیل برجای نگذاشت. آنها به جهان نشان داده اند که تاثیری مخرب بر منطقه دارند. انگلیس تلاش می‌کند تا از تشدید تنش اجتناب کند و این برای آزادی اسرای اسرائیلی هم مهم است.

کامرون درباره اینکه آیا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قضاوت درستی دارد یا نه، گفت: او به نظر در بسیاری از موارد قضاوت درستی دارد. مواقعی وجود دارد که عمیقا با هم مخالفیم و وقتی این کار را می‌کنیم، باید صحبت‌های صریح داشته باشیم؛ این کاری است که دوستان انجام می‌دهند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد: کاملا درک می‌کنم که اسرائیلی‌ها وقتی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و کارهای وحشتناکی که آنها در سراسر جهان انجام داده، نگاه می کنند، احساس ناامیدی دارند.

وی درباره اینکه آیا نیروی هوایی انگلیس در صورت حمله مجدد ایران موشک‌ها را ساقط می‌کند یا نه، نیز گفت: اگر که حمله دیگری صورت گیرد، اما ایران گفته که حمله دیگری انجام نمی‌دهد. ما همیشه این موارد را بررسی می‌کنیم.

کامرون همچنین تاکید کرد که این حمله چقدر بزرگ بوده به پرتاب ۳۰۱ سلاح شامل ۱۱۰ موشک بالستیک و ۴۰ موشک کروز اشاره کرد و گفت: این حمله بسیار چشمگیر بود. امیدواریم که واکنشی متقابل رخ ندهد و جهان به سمت حماس متمرکز شود. اسرای اسرائیلی هنوز در دست حماس است.

وزیر خارجه انگلیس همچنین افزود، عدم اجازه ورود کمک‌های بیشتر از سوی اسرائیل به غزه، اشتباه است. ما با اسرائیلی‌ها صادق بودیم که آنها باید گذرگاه‌های مرزی را باز کرده و اجازه ورود کامیون‌های کمک رسان بیشتری را صادر کنند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم که عدم گشایش مرز برای ورود کمک‌ها به غزه یک قضاوت بد بود. ما با نتانیاهو مجادله داشتیم و او اکنون گفته که این روند در جریان است.

وی در پاسخ به اینکه آیا هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمش قضاوتی خوب یا بد بود، گفت: این چیزی بود که اسرائیلی‌ها خودشان تصمیم گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • هشدار جدی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان به صهیونیست‌ها
  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه
  • آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده (فیلم)
  • ببینید | تناقض عجیب در سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • کنعانی سخنگوی وزارت خارجه: قبل از اقدام نظامی، هشدار‌های لازم را داده بودیم
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • وزیر خارجه انگلیس: حمله ایران به اسرائیل بسیار چشمگیر بود