Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@11:00:36 GMT

اظهارات عجیب ترامپ درباره واردات خودرو به آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۵۵۶

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب اعلام کرد واردات خودرو از کشورهای دیگر یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز، اینکه دونالد ترامپ خودروهای وارداتی از کشورهای متحد آمریکا را «تهدید امنیت ملی» خطاب کرد، خشم تعدادی از خودروسازان و کشورها را برانگیخت.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: آن‌ها موانعی را در حوزه تجارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها محصولات کشاورزی ما را نمی‌خواهند، آن‌ها خودروهای ما را نمی‌خواهند. آن‌ها مرسدس بنزهای خود را مثل شکلات به اینجا می‌فرستند. آن‌ها بی ام دبلیو خود را به اینجا می‌فرستند. ما اصلا بر روی آن‌ها مالیات وضع نمی‌کنیم.
شرکت ژاپنی تویوتا که در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود تا سال ۲۰۲۱، ۱۳ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد، در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: حرف‌های او پیامی را القا کرد و آن پیام این بود که از سرمایه گذاری ما استقبال نمی‌شود. این یک شکست بزرگ برای مصرف کنندگان آمریکایی، کارگران و صنعت خودروسازی محسوب می‌شود.
سسیلیا مالمستروم، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در حساب توییتر خود نوشت: ما کاملا این اظهارنظر را که صادرات خودروهای ما یک تهدید امنیت ملی محسوب می‌شود، تکذیب می‌کنیم.
قرار بود از امروز (۱۸ مه) تعرفه‌های واردات بر خودرو در آمریکا اجرایی شود و رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی خودرو و قطعات آن تصمیم‌گیری کند. اما کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم خود درباره اعمال تعرفه‌های وارداتی بر خودرو را به مدت ۶ ماه دیگر به تعویق می‌اندازد.
خودروسازان پیشتر هشدار داده‌اند که اعمال تعرفه‌های وارداتی آمریکا باعث افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو خواهد شد و صدها هزار شغل را به خطر می‌اندازد.
«کودی لاسک» رئیس انجمن بین‌المللی خودروهای آمریکایی ضمن «چرند» خواندن اظهارات ترامپ اعلام کرد: استفاده از این کار برای کشاندن شرکای تجاری ما به پای میز مذاکره فقط باعث از بین رفتن اعتماد به کل صنعت خودروسازی آمریکا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ