Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، فرزاد مافی سرپرست هیأت باستان شناسی امروز «شنبه » با اعلام این خبر گفت : وجود محوطه¬های مهمی همچون تپه موسیان، تپه علی کش، تپه فرخ آباد و … در شهرستان دهلران سبب شده که این شهرستان جایگاه ویژه¬ای در مطالعات باستان¬شناختی ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با این وجود تاکنون بررسی¬های باستان¬شناختی هدفمند و طولانی مدت جهت شناخت تطورات فرهنگی منطقه صورت نگرفته است.
این باستان شناس اظهار داشت :بیشتر تپه¬های کاوش شده در بخش هموار دهلران قرار داشته و بخش کوهستانی آن که بخش زرین آباد در آن قرار دارد از انجام مطالعات باستان¬شناختی اعم از بررسی و کاوش به طور چشمگیری بی بهره مانده است، به گونه¬ای که تاکنون هیچ پژوهش باستان¬شناسی در بخش زرین آباد به انجام نرسیده است.
او خاطرنشان کرد : برای نخستین بار برنامۀ پژوهشی باستان¬شناسی در منطقه تحت عنوان «بررسی باستان¬شناسی در محدودۀ سد گوراب بخش زرین آباد شهرستان دهلران» آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام می گیرد ابراز امیدواری کرد : انجام این پروژه به عنوان گام نخست در انجام مطالعات باستان¬شناسی، باعث توجه بیشتر مسئولین به این منطقه شده و جانی تازه در کالبد مطالعات باستان شناسی نیمه جان این منطقۀ غنی بدمد.
مافی در پایان مهمترین اهداف این پژوهش را شناسایی مکان ها و محوطه های باستانی منطقه به منظور تسهیل در تدوین برنامه جامع پژوهش¬های آتی، شناسایی، معرفی و فراهم نمودن اطلاعات لازم جهت تشکیل پرونده ثبتی ، مطالعه برهم کنش های احتمالی فرهنگی منطقه با مناطق مجاور و ارزیابی وضعیت محوطه¬های باستانی با هدف شناسایی آسیب ها و تهدیدات، با رویکرد ارائه راهکارهای حفاظت حداکثری اعلام کرد .

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد