Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پزشکی حج‌وزیارت هلال‌احمر گفت:‌  خدمات ما فقط برای زائران ایرانی است و دارو و تجهیزات مازاد به ایران باز می‌گردد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ اجتماعی پزشکی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر محمد تقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج‌وزیارت سازمان هلال احمر صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: معتقدیم در حوزه سلامت پیشگیری بر درمان اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 86 هزار و 500 نفر در سال جاری به حج مشرف خواهند شد. از چندماه قبل اقدامات لازم را آغاز کرده ایم و پزشکان و کادر مورد نیاز را فراخوان داده ایم.

وی افزود : معتقدیم افرادی باید به این سفرها اعزام شوند که دارای تجربه باشند. در نتیجه 70 درصد افراد اعزامی دارای سابقه اعزام قبلی هستند. به ازای هر 300 زائر یک پزشک در نظرگرفته شده است که بحث دارو و مراقبت از وظایف پزشکان است.

حلی‌ساز افزود: 85 درصد داروها آماده اعزام است که می‌توانیم تا 15 ماه شوال داروها را اعزام کنیم. از طرفی آزمایش‌های زائران انجام شده است. همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز تهیه شده‌اند که مانند سالهای قبل یک مرکز درمانی مجهز در مکه و مدینه داریم. در مدینه 3 و در مکه 4 مرکز پلی کلینیک داریم که زائران می توانند به آنها مراجعه کنند. از طرفی برای امسال بیماری‌ای که می تواند شیوع داشته باشد گرمازدگی است. از طرفی باید مراقب بیماری‌های واگیردار باشیم. در این باره تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. همچنین ممکن است از دولت سعودی کمک بگیریم چرا که خدمات بستری طولانی مدت را نداریم. در مجموع به زائران اطمینان می‌دهیم در خصوص مباحث سلامت نگرانی نداشته باشند.

وی به خطوط قرمز زائران اشاره کرد و گفت: در جمع زائران حدود 22 درصد فشار خون دارند و 14 درصد نیز دیابت دارند که باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند و به مشاوره‌های ما نیز توجه کنند. علاوه بر این باید به بحث اعتیاد توجه ویژه شود.  با کمک وزارت بهداشت درباره بیماری‌های واگیردار مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهیم. زائران نیز باید مراقبت‌های شخصی را رعایت کنند. لازم است بخش کوچکی از اخبار رسانه‌ها به خود مراقبتی‌ها و بحث‌های آموزشی در نظر گرفته شود.  به ازای هر دو کاروان یک پزشک داریم که حدود 280 نفر را پوشش می‌دهد. کادر درمانی میز خدماتی را ارائه می‌دهد که نیاز به اعمال جراحی نداشته باشد چرا که هم اکنون قابلیت اعمال جراحی را نداریم.

حلی‌ساز با بیان اینکه امسال نیز تونل سرد را خواهیم داشت و تقویت نیز خواهد شد گفت: خدمات ما فقط برای زائران ایرانی است و دارو و تجهیزات مازاد به ایران باز می‌گردد. از سویی خدمات ارائه شده ایران در سال‌های اخیر منحصر به فرد بوده است و توانسته‌ایم به دیگران مشاوره دهیم.

حلی ساز افزود: زائران باید داروی تخصصی را به همراه خود بیاورند و برای اینکه مشکلی برای ورود به عربستان نداشته باشد به آنها نسخه عربی می‌دهیم. از طرفی اگر بیمار برای تامین دارو مشکل پیدا کند تا جایی که همراه داشته باشیم از ظرفیت خودمان و مابقی را از ظرفیت دارویی سعودی به بیماران می‌دهیم. از سویی داروهای مخدر اصلا جزو نیازهای دارویی نیست و اگر قرار باشد در صورت نیاز از این داروها استفاده شود از ظرفیت دارویی سعودی استفاده می شود.

وی همچنین با ارائه اماری درباره بیماران حج امسال گفت: تمام تلاشمان این است که برای بیمارانی که امسال حضور دارند مشکلی ایجاد نشود. با این حال اگر برای زائران حاضر در مراسم حج مشکلی ایجاد شود آنها را با امبولانس و وسایل دیگر به مراسم حج می‌رسانیم تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

ارائه خدمات‌درمانی هلال احمر به 19 هزار زائر ایرانی در ایام نوروزلیست داروهایی که حجاج نباید به عربستان ببرند

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24,1416/CT11 واژه های کاربردی مرتبط هلال احمر سازمان حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هلال احمر سازمان حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر هلال احمر سازمان حج و زیارت مرکز پزشکی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو پراید در کیلومتر ۴۰ آزاد راه قزوین - تهران لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه شهدا آبیک جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۲ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و رها سازی یک مصدوم توسط نجاتگران، جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران