Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@12:07:04 GMT

سکونت جاعلان اسناد ملکی در خانه‌های شمال تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۶۱۶

سکونت جاعلان اسناد ملکی در خانه‌های شمال تهران

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۶ جاعل اسناد ملکی در شمال تهران، گفت: متهمان به ۹۰ میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سه روز پیش، دو متهم ضمن حضور در یکی از ادارات ثبت شمیرانات با ارائه یک سند ملکی اظهار کردند که سعی دارند سند را به نام خریدار ملک ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئولان اداره ثبت حین بررسی سند مذکور، متوجه جعلی بودن سند ارائه شده شدند که بلافاصله با هماهنگی مسئولان حراست اداره ثبت، هر دو نفر تحت عنوان جاعل اسناد ملکی دستگیر و به کلانتری ۱۲۲ دربند منتقل شدند.

متهمان در بازجویی‌های اظهار داشتند با همدستی چهار دوستشان ضمن جعل اسناد ملکی، اقدام به فروش املاک دیگران می‌کنند که در این مرحله نیز قصد داشتند یک ملک مسکونی واقع در الهیه را به نام یکی از دوستانشان سند بزنند که دستگیر شده‌‍‌اند.

با توجه به حساسیت پرونده و احتمال وجود اسناد جعلی با ارزش بالا، پرونده پس از تکمیل در کلانتری به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد تا در این رابطه کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کنند.

عصر همان روز در جریان تحقیقات هر دو متهم ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر جعل سند، با همدستی چهار جاعل و کلاهبردار دیگر اقرار کردند.

با اعتراف متهمان، هماهنگی برای دستگیری سایر همدستان آنها، آغاز و با توجه به اقدامات صورت گرفته در همان روز چهار عضو دیگر این باند، در محله الهیه تهران در مخفیگاهشان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

در این عملیات از مخفیگاه متهمان ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چک ناشی از فروش اسناد ملکی جعلی، ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد و یک جلد سند ملکی جعلی کشف و به همراه متهمان به پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

متهمان در تحقیقات صورت گرفته به همدستی با دو جاعل دیگر اعتراف و عنوان داشتند که با بررسی‌های خود در محدوده‌های شمال تهران، املاکی را که مالک آن‌ها خارج از کشور بوده یا فوت کرده‌اند شناسایی کرده و هر بار یکی از آن‌ها با خانواده‌اش در این ملک بلاصاحب سکونت می‌کند و پس از گذشت چند ماه، با جعل اسناد ملکی و همچنین جعل اسناد دولتی از قبیل: مدارک شهرداری، اقدام به فروش این ملک‌ها به خریداران و متقاضیان می‌کردند.

با پیگیری‌های انجام شده یکی از شاکیان پرونده شناسایی شد که پس از حضور در پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: برای مدتی طولانی در خارج از کشور بودم و در این مدت مجبور شدم خانه‌ام واقع در الهیه را، بدون مستخدم و نگهبان رها کنم، اما حین بازگشت در کمال ناباوری متوجه اشغال منزلم از سوی افرادی دیگر شدم و زمانیکه به آن‌ها اعتراض کردم به من اسناد ملکی خرید منزل را نشان داده و اظهار کردند که این ملک را از مالک اصلی آن خریداری کرده و اسناد آن نیز موجود است.

سرهنگ قاسم دستخال؛ رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تمام مراحل این عملیات در ۱۲ ساعت انجام شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جاعلان سند خانه های شمال تهران همدستی جعل اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی

سرهنگ مهدی افشاری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محدوده حسن آباد فشافویه شدند. رسیدگی به این پرونده در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در دستورکار ماموران این پلیس قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی از استان خوزستان به سمت تهران در حرکت است.

وی با بیان اینکه این کامیون در آدرس جاده قدیم قم ورودی حسن آباد فشافویه رویت و متوقف شد، گفت: ماموران اقدام به بررسی اولیه این کامیون کردند که در جریان آن مشخص شد که کالا‌های داخل کامیون به گونه‌ای چیده شده تا کالا‌های دیگری را پنهان کند. در همین راستا نیز کامیون با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن ۱۷هزار و ۵۸۰ عدد ماگ و ۷۰۶ دستگاه بخارساز کشف و ضبط شد. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این اقلام قاچاق بوده و تحت پوشش یک فقره بارنامه غیرمرتبط بارگیری و اقدام به حمل کالای قاچاق کرده است، گفت: همچنین در ادامه مشخص شد که اسناد و مدارک گمرکی نیز تماما ساختگی و جعلی است.

افشاری با بیان اینکه پرونده‌ای دراین‌خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران
  • اعترافات متهمان زورگیری اتوبان صدر: از ترس به شمال فرار کردیم!
  • دستگیری اوباش سابقه دار به اتهام حمله به یک آرایشگاه در اسلامشهر
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • بازداشت یک مامور در تهران!
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در پایتخت
  • توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند