Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ونزوئلا از تلاش‌های میانجیگرانه نروژ برای مذاکره با مخالفان کاراکاس استقبال و تشکر کرده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه از تلاش های نروژ برای میانجیگری بین دولت و مخالفان ونزوئلا تشکر و قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعلیق کلیه پروازها بین آمریکا و ونزوئلا به دستور کاخ سفیدمداخله در ونزوئلا؛ نماد حاکمیت بلاهت و عصبانیت در آمریکا

 

این در شرایطی است که دولت ونزوئلا و مخالفان هریک هیات هایی را به شهر اسلو پایتخت نروژ اعزام کرده اند تا با یکدیگر گفتگو کنند.

خورخه آریازا وزیر خارجه ونزوئلا با انتشار توئیتی نوشت: نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تشکر و قدردانی خود را از نروژ به خاطر حمایت از مذاکرات صلح بین دولت و مخالفان اعلام کرده است.

این نخستین بار است که دولت ونزوئلا رسما مشارکت خود در مذاکرات صلح با میانجیگری نروژ را تایید کرده است.

بحران سیاسی ونزوئلا طی ماه های اخیر تشدید شده است. اقدام خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا در معرفی خود به عنوان رئیس جمهور خودخوانده و حمایت کشورهای غربی از وی تاثیر مهمی بر تشدید بحران سیاسی این کشور داشته است.

هنوز جزئیات چندانی از روند مذاکرات اسلو فاش نشده است ولی گوایدو روز پنجشنبه هر گونه مذاکره مستقیم با دولت ونزوئلا را رد کرده است.

وزارت خارجه نروژ نیز اعلام کرده است که تماس های اولیه با نمایندگان فعالان سیاسی اصلی در ونزوئلا برقرار شده است.

در بیانیه وزارت خارجه نروژ آمده است: این بخشی از تلاش های اولیه با هدف دستیابی به یک راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران ونزوئلا است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم

رئیس جمهور گفت: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی ‌در اجتماع باشکوه مردم سمنان با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

رئیس جمهور برخورداری از فرهنگ غنی، علم، ایمان و دلدادگی به دین را از ویژگی‌های تمدنی و تاریخی مردم سمنان برشمرد و افزود: مردم سمنان مردمی باایمان و امیدوار هستند؛ دو اصلی که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای انسان‌های سالک و دلداده به انقلاب محوری عنوان شده است. دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف، با ایجاد و گسترش شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان ما به عنوان دو رکن اساسی برای موفقیت و پیشرفت را هدف قرار دهد، اما امروز شاهدیم که به رغم خواست دشمن و با همت و تلاش همین جوانان و حمایت دولت 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده است.

رئیسی با اشاره به نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های آب، برق، جاده، درمان و دیگر بخش‌ها را وجه اصلی همت و تلاش دولت مردمی برشمرد و اظهار داشت: دولت مردمی در مواجهه با مشکلات از کنار آنها عبور نمی‌کند، بلکه برای آن مشکل چاره‌اندیشی و برای رفع آن تلاش می‌کند. از صبح امروز تا کنون پیگیر کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به سمنان بودیم و از جمله از نیروگاه سیکل ترکیبی، خط انتقال آب و نیروگاه تجدیدپذیر بازدید و بخش‌های جدید آن را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، به افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در جریان این سفر اشاره کرد و با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان در دست ساخت است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فعال شدن تولید در عرصه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها اشتغال رونق گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری برای شما مردم افتخار کرده و با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند؛ ‌یقین داریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند، در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد