Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:19:54 GMT

پارلمان آلمان بایکوت اسرائیل را یهودستیزی دانست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۶۵۳

پارلمان آلمان بایکوت اسرائیل را یهودستیزی دانست

بوندستاگ آلمان، اولین پارلمانی در اروپاست که طرحی را به تصویب رساند که جنبش "بایکوت، محرومیت و تحریم‌" علیه رژیم صهیونیستی را "یهودستیزی" دانست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، براساس این طرح غیر الزام‌آور که عصر جمعه به تصویب رسید، کمپین بایکوت کالاهای اسرائیلی "یادآور وحشتناک‌ترین فصل در تاریخ آلمان" دانسته شد که "شعار نازی‌ها مبنی بر اینکه از یهودی‌ها نخرید زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این طرح همچنین به افزایش نگرانی در میان جامعه یهودیان آلمان بابت یهودی‌ستیزی اشاره کرد. براساس آماری که وزارت کشور آلمان پنج‌شنبه منتشر کرد، جرایم مرتبط با تنفر و یهودستیزی در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ درصد افزایش نشان داد که معادل ۱۸۰۰ مورد می‌شود. براساس این گزارش، رادیکال‌های راست مسوول حدود ۹۰ درصد از موارد ضدیت با یهود هستند.

۶۰ تن از چهره‌های آکادمیک اسرائیل اما در انتقاد به این طرح پارلمان آلمان اعلام کردند، این "رویه‌ای خطرناک است تا به حامیان فعالان حقوق بشر فلسطینی برچسب ضدیت با یهود زده شود."

در بیانیه این گروه آمده است: تلفیق جنبش بایکوت با یهودی‌ستیزی، مقوله‌ای است که در طول تاریخ مورد حمایت اکثر دولت‌های راستگرای اسرائیل قرار گرفته و بخشی از استراتژی برای مشروعیت‌زدایی از هرگونه تلاش برای همبستگی بین‌المللی با مساله فلسطین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن