Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که برای کمک به روند صلح افغانستان مسکو با خارج شدن طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل موافق است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اُلگ سیرمولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که مسکو با شرایط مشخصی با خروج گروه طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل موافق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری از خروج طالبان از این فهرست و با تاکید بر حضور دولت افغانستان در روند گفت‌وگوها اظهارداشت: صلح در افغانستان بدون یک روند سیاسی بین دولت کنونی و دیگران شکست خواهد خورد.

به گزارش «اسپوتنیک»، این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که منافع طالبان در داخل خاک افغانستان قرار دارد.

روسیه در آوریل سال گذشته از نخستین نشست مشترک شماری از کشورهای منطقه و ذینفع افغانستان و تعدادی از قدرت‌های جهانی با اعضای ارشد طالبان میزبانی کرد، اما دولت افغانستان بطور رسمی در آن حضور نیافت.

آزادی زندانیان طالبان و خروج رهبران این گروه از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل از جمله شروط مقدماتی طالبان برای رسیدن به توافق احتمالی با آمریکا محسوب می‌شود اما دولت افغانستان همواره تاکید کرده است که خروج طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل بدون توافق با کابل ممکن نیست.

اشرف غنی: تحریم رهبران طالبان بدون توافق دولت افغانستان برداشته نمی‌شودمخالفت شورای عالی صلح افغانستان با تحریم رهبران طالبانواکنش افغانستان به تلاش‌های آمریکا برای حذف تحریم‌های رهبران طالبانتذکر افغانستان به سازمان ملل درباره سفرهای خارجی رهبران طالبان

وزارت خارجه افغانستان پیش از این نیز از سفرهای اعضای طالبان و دیدار آن‌ها با مقامات دیگر کشورها نیز به سازمان ملل تذکر داده بود.

سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرده بود، سران طالبان در فهرست تحریم‌ها قرار دارند و برای خروج نام آن‌ها از این فهرست، این گروه باید به روند صلح بپیوندد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار روسیه اخبار افغانستان طالبان اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با انس حقانی، عضو کمیسیون سیاسی این گروه و شماری دیگری از بزرگان دیدار کرده است.

گفته شده است که در این دیدار، در خصوص گسترش همکاری مردم و مسئولان و شمار دیگری از موضوعات صحبت شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از جزئیات این دیدار معلومات بیشتری ارایه نکرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • رئیس پیشین ام‌آی۶: افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی بیهوده است
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان