Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@15:09:00 GMT

احداث ۲۰ کیلومتر بزرگراه جدید در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۷۸۷

احداث ۲۰ کیلومتر بزرگراه جدید در همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ربانی ارشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در تمام محور‌های استان پروژه‌های راه سازی فعال است، گفت: در حال حاضر پروژه چهار خطه محور نهاوند آورزمان، ملایر، پروژه چهار خطه نهاوند فیروزان و تعریض و بهسازی محور نهاوند گیان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محور ملایر، سامن و بروجرد از محل نقاط حادثه خیز ۹ کیلومترمانده که امسال ۳ کیلومتر آن تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: محور چهارخطه جوکار، تویسرکان حد فاصل حسین آباد شاملو ۳ کیلومتر باقی مانده که به تازگی قرارداد آن با پیمانکار منعقد شده است.

ربانی ارشد با بیان اینکه قرارداد عملیات تعریض محور اسدآباد به قروه و سنقر به طول ۷ کیلومتر منعقد شده است و پروژه احداث کمربندی رزن نیز درحال انجام است، افزود: در شهرستان رزن کریدور شمالی از رزن تا دمق و در شهرستان درگزین چهارخطه محور کاج قروه و در کبودرآهنگ محور خلعت آباد به شیرین سو فعال است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان فامنین چهارخطه محور اصله کاج در آستانه عملیاتی شدن بوده و فرآیند برگزاری مناقصه را طی می‌کند، افزود: در شهرستان کبودرآهنگ محور خلعت آباد کبودرآهنگ به شیرین سو فعال است و محور علیصدر همدان به صورت مشارکتی اجرایی خواهد شد که درحال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

انتهای پیام/ب

۲۰ کیلومتر بزرگراه جدید در همدان احداث می‌شود  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهر سازی وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی به متولیان ساماندهی جاده های نهاوند
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود