Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان همدان گفت: اجراي طرح آبرساني از سد قو‌چم و تالوار به شهر همدان سالانه حدود يک هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

منصور ستوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح آبرساني از قوچم و تالوار به شهر همدان، در سال 97 حدود 135 ميليارد ريال اعتبار داشت اما امسال در بودجه سال 98 حدود 50 ميليارد ريال اعتبار براي آن در نظر گرفته شده که بسيار ناچيز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: انتقال آب آشاميدني اين طرح براي 12 شهر همدان، مريانج، جورقان، فامنين، قهاوند، بهار، صالح آباد، لالجين، مهاجران، کبودراهنگ، گل تپه، شيرين سو و 159 روستا و پايگاه شکاري شهيد نوژه به ميزان 51.5 ميليون مترمکعب در نظر گرفته شده است.
ستوده اظهار داشت: در اين طرح آبرساني، آب پس از انتقال از سد وارد تصفيه خانه در اطراف لالجين شده و پس از تصفيه وارد شبکه توزيع آب مي شود.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان همدان عنوان کرد: تاکنون حدود 2 هزار و 700 ميليارد ريال براي اين طرح هزينه شده و با توجه به افزايش قيمت ها و تخصيص اعتبار اندک سالانه، اعتبار لازم براي تکميل اين خط حدود پنج هزار ميليارد ريال است.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي عمراني در حوزه آب افزود: امسال سد خرمرود تويسرکان با مشارکت بخش خصوصي نزديک به 12 درصد پيشرفت کاري دارد.
ستوده با بيان اينکه سد خرمرود با هدف تامين آب آشاميدني روستاها و صنايع پايين دست سد ساخته مي شود، افزود: اعتبارات اين سد يک هزار و 750 ميليارد ريال است که طبق قرارداد توسط بخش خصوصي تامين مي شود.
وي اضافه کرد: يک هزار و 410 ميليارد ريال آورده نيز دولت براي سود تسهيلات سرمايه گذار ساخت سد پرداخت مي کند.
ستوده عنوان کرد: در شهرستان نهاوند سدگرين 22.1 ميليو‌ن مترمکعب ظرفيت تنظيمي دارد که 19.1 ميليون مترمکعب آن براي مصارف شرب و سه ميليون مترمکعب آن براي مصارف صنعتي است.
وي ادامه داد: نزديک به 2 هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سد گرين نياز است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان همدان گفت: در پي بارش هاي سال آبي جاري، مخزن تمام سد هاي استان پر است.
9904/2087
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰هزار میلیارد برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط در استان اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، سیدعلی احمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از کسانی که متقاضی سرمایه گذاری در استان هستند استقبال می‌کنیم و زمینه حضور آنها و سرمایه‌گذاری در هر بخشی را که بخواهند فراهم می‌کنیم تا گام اساسی برای تحقق شعار سال برداریم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که بر روی موضوع اقتصادی و جهش تولید تأکید دارند که برای جهش تولید نیازمند کار همه جانبه در صنایع بزرگ و پایین‌دستی، زنجیره‌های تولید و مشاغل خرد هستیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سفر دور دوم دولت به استان مبلغ 100 هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است که این مبلغ شامل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نمی‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد:کسانی که متقاضی ایجاد اشتغال به صورت خانگی و یا واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی هستند می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند و زمینه اشتغال افراد بیکار و جویای کار را فراهم کنند.

وی بیان کرد: گاز مختار، پتروپالایشگاه گچساران و پتروشیمی چرام از جمله طرح‌های بزرگ حوزه اقتصادی استان هستند که می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی برای استان فراهم کنند، اما شامل 100 هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهور نمی‌شوند و دولت جداگانه برای این صنایع بزرگ برنامه دارد.

احمدزاده با بیان اینکه تیم اقتصادی استان برای تحقق شعار سال پای کار هستند، گفت: دولت خدمتگزار تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری در استان است و در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت سیزدهم سال گذشته موضوع مردمی‌سازی را مطرح و بر آن تاکید داشتند که در همین خصوص کمیته‌ها و کارگروه‌هایی با هدف مردمی‌سازی دولت تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • معابر میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نونوار شد + فیلم
  • آبرسانی به روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • برق مستقل صنعتی تبریز، نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد
  • جایگزینی کلاس‌های ایمن با ۷۳۰ کلاس سنگی در خوزستان
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه
  • مجوز‌های قدیمی تا یک ماه دیگر بی اعتبار می‌شوند
  • ۱۰۰هزار میلیارد برای سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد