Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:56:17 GMT

تالاب انزلی فرصتی بی نظیر برای توسعه گردشگری صومعه سراست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۸۸۷

تالاب انزلی فرصتی بی نظیر برای توسعه گردشگری صومعه سراست

رشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری صومعه سرا تالاب انزلی را فرصت بی نظیری برای توسعه گردشگری بویژه گردشگری طبیعی در این شهرستان خواند و گفت: از این نعمت طی سال های اخیر در روستاهای منتهی به تالاب استفاده شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان که در فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: اینگونه جلسات فرصتی را فراهم می کند که در جمعی تخصصی تر و نگاهی جامع تر، با هدف رفع و کاستن مشکلات، به حوزه های مختلف بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لازم است بتوانیم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه هایی را برای اجرا داشته باشیم و نسبت به رفع موانع در راستای تحقق اهداف این حوزه قدم برداریم.
وی با بیان اینکه صومعه سرا توانمندی و ظرفیت بالایی در این حوزه دارد، گفت: انتظارست بتوانیم به درستی این توانمندی ها را در جامعه تبیین کنیم .
سیدمحمدی به وجود جاذبه های تاریخی، آثار فرهنگی نظیر هفت دغنان، حمام کسماء، پل گوراب ، مناره آجری اشاره کرد و گفت: این شهرستان از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است که مهمترین آنها تالاب است؛ البته اسمش تالاب انزلی است ولی بیش از 60درصد تالاب در حوزه تقسیمات کشوری جغرافیای شهرستان صومعه سرا قرار دارد.
وی با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری شهرستان اقدامات خوبی انجام شده ولی ظرفیت آن بالا و نیاز به برنامه ریزی دارد، تصریح کرد: تنوع محصولات کشاورزی یک ظرفیت بومی محلی و ظرفیت فرهنگی می تواند باشد که در طول سال های گذشته از این ظرفیت با برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان به خوبی استفاده شده است.
سیدمحمدی به برگزاری جشنواره های متعدد در صومعه سرا نظیر حلوای ضیابری، رشته و خشکار و توت فرنگی اشاره و اضافه کرد: برگزاری جشنواره های متعدد در شهرستان موجب شده صومعه سرا به مرکز جشنواره ها در سطح استان تبدیل شود.
وی به برگزاری جشنواره رشته و خشکار پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در منطقه طاهرگوراب اشاره کرد و افزود: جشنواره توت فرنگی هر ساله در صوفیانده برگزار می شود؛ امسال نیز بناست نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام شود.
سیدمحمدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره صنوبر و ابریشم در شهرستان در دست برنامه است، ادامه داد: موارد مذکور از جمله برنامه هایی است که به شهرستان صومعه سرا اختصاص دارد.
شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز به اهمیت گردشگری سلامت اشاره و اظهار کرد: جشنواره هایی که در سطح شهرستان برگزار می شوند، باید هدفمند باشند و مهمترین مسئله در این خصوص نیروی انسانی متخصص است که با آموزش باید حل شود.
وی به برگزاری جشنواره های مختلف اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها باید در سطح ملی بازتاب داشته باشد.
همچنین طرح های حوزه گردشگری شهرستان نظیر خانه روستایی، مجتمع فانوس شب، طرح بوم گردی بارانا و مناره آجری گسگر مورد بازدید قرار گرفت.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7292/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صومعه سرا گيلان گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز