Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر برای پذیرش بدون کنکور مهرماه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کردند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: ثبت نام و انتخاب رشته  برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ ماه ۱۳۹۷ صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  توکلی تصریح کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌ نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌ نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید بر اساس این دفترچه اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه تا امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸ تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند، تاکید کرد: ثبت نام در این کد رشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۶ شهریور ۹۸ ادامه دارد. 
وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.   تکالیف، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در این نوع پذیرش اعلام شده است
داوطلب متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.
۲- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌ نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.
۳- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.
۴- ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (۲۰ اسفند ۹۷ تا ۶ شهریور ۹۸)

تذکرات لازم:
۱- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۸، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (با تاریخ اخذ حداکثر تا ۳۱ شهریور ۹۸) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

۲- دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۳- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا کلیه متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

تبصره ۱: داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ پس از ثبت نام در این مرحله از پذیرش لازم است، پس از دریافت مدرک دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به درج معدل کتبی دیپلم خود در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند.

تبصره ۲: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

 

 حسینی واشان نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی گفت: با وجود تلاش ارتش برای اعزام بالگرد، برخی از متقاضیان با تأخیر به حوزه امتحانی رسیدند و درصد بسیار کمی هم نتوانستند به آزمون برسند لذا این افراد در مرحله دوم آزمون شرکت می‌کنند.

او افزود: این افراد از حوزه امتحانی زیرکوه و قاین هستند ولی در بقیه حوزه های امتحانی استان بدون هیچ مشکلی آزمون سراسری در حال برگزاری است.

حسینی بیان کرد: امسال در کشور یک میلیون و ۱۵۲ نفر متقاضی کنکور سراسری بوده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر در خراسان جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید

رقابت بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در کنکور سراسری خراسان جنوبی

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی عنوان کرد: برای آزمون نوبت فردا نیز پیش بینی های لازم انجام شده و امیدواریم کنکور بدون هیچ مشکلی در همه حوزه های امتحانی برگزار شود.

او ادامه داد: نوبت اول آزمون سراسری در استان همزمان با سراسر کشور ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان در پنج گروه آزمایشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسینی با اشاره به برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری در هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ تصریح کرد: چنانچه داوطلبی در هر دو نوبت کنکور در یک رشته واحد آزمون دهد سازمان سنجش رتبه بهتر را ملاک قرار خواهد داد.

مسئولان اعلام کردند که با وجود سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

استفاده از ظرفیت ارتش و مرزبانی برای انتقال دانش‌ آموزان از نقاط مختلف به وسیله ماشین آلات سنگین به مرکز شهرستان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری از دیگر اقدامات بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان