Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:38:10 GMT

18 هزار بیمار مبتلا به فشار خون در تربت حیدریه شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۲۹۶۳

18 هزار بیمار مبتلا به فشار خون در تربت حیدریه شناسایی شدند

تربت حیدریه- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از مجموع 350 هزار نفر افراد زیر پوشش این دانشگاه در شهرهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، تاکنون افزون بر 18 هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند.

الهام بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه هدف در این جامعه آماری شامل افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در هر سنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نخستین راه درمان بیماری فشار خون که از آن به عنوان بیماری 'قاتل خاموش' نام برده می شود تغییر سبک زندگی، اصلاح رژیمهای غذایی و انجام فعالیتهای بدنی است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که خیلی از افراد از بیماری فشار خون خود بی خبر هستند افزود: فشار خون سه دسته بیماری از جمله بیماریهای عروق مغزی، عروق قلبی و عروق محیطی ایجاد می کند و این موضوع ضرورت آگاهی در مورد این بیماری را بیشتر می کند.
بهره مند گفت: با بررسیهای صورت گرفته دو سوم کسانی که دچار سکته مغزی می شوند دارای بیماری فشار خون بوده و 50 درصد بیماران سکته های قلبی نیز سابقه فشار خون داشته اند.
وی ادامه داد: نقش ژنتیک در ابتلای به این بیماری مهمترین فاکتور است و عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز تاثیرگذار است و عوارض فشار خون به طور میانگین 10 تا 30 سال بعد از ابتلا به سراغ فرد می آید.
همزمان با سراسر کشور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت تا 14 تیرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در حال انجام است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي فشار خون تربت حيدريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید

دکتر ابراهیم خالقی گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد «ام البنین حق بین»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات