Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهردار منطقه 9 از افتتاح  14پروژه با حضور شهردار تهران در روز دوشنبه در اين منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيد علي مفاخريان شهردار منطقه 9 در نشستي خبري با اصحاب رسانه اظهار داشت: در طي يک سال و نيم گذشته بيش از 84 پروژه در دستور کار قرار گرفته که از اين تعداد 14 پروژه روز دوشنبه هفته جاري با حضور شهردار تهران به بهره‌برداري خواهد رسيد و مابقي پروژه‌ها نيز به بهره‌برداري رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مفاخريان گفت:با افتتاح مرکز فناوري و کارآفريني شهري ما به دنبال اين هستيم تا شهرداري منطقه 9 تبديل به يک منطقه فناورانه و کارآفريني شهري شويم.
شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد:منطقه 9 در يک محروميت تاريخي به سر مي برد که کمبود اعتبار در بودجه بندي در آن قابل ملاحظه است، هرچند در دو سه سال گذشته زمينه هايي براي توسعه منطقه و رفع محروميت ايجاد شده است که ما شاهد افتتاح 84 پروژه شهري در يک و نيم سال گذشته بوديم.
وي افزود:100 ميليارد تومان براي افتتاح پروژه هاي شهري اختصاص يافته که بخش زيادي از سرمايه گذاري ها توسط بخش خصوصي صورت گرفته است.


شهردار منطقه 9 افزود:14 پروژه اي که در روز دوشنبه افتتاح مي شود شامل يک پارک چهار هزار و 500 متري مي باشد که به نام بانوي خير کشور سعيده قدس نامگذاري مي شود که ايشان بنيانگذار محک مي باشد.
مفاخريان افزود:در بخش مرکز کسب و کارهاي شهري توانسته‌ايم از ظرفيت دبيرخانه شوراي سياستگذاري علوم و فناوري کشورهاي اسلامي استفاده کنيم و انشاءالله اين مرکز فضايي را براي استفاده از ظرفيت کارآفريني بويژه براي جوانان فراهم خواهد کرد.
وي افزود: مرکز فناوري‌هاي هوشمند شهري مرکز ديگري است که در 14 پروژه مدنظر به بهره‌برداري خواهد رسيد. اين مرکز ترکيبي از حضور استارت‌آپ‌هاي فعال در حوزه مديريت شهري محسوب مي‌شود و فعاليت‌ها در اين حوزه انجام خواهد داد که اين مرکز با کمک دانشگاه شريف و سازمان فناوري اطلاعات احداث شده است.
شهردار منطقه 9 اضافه کرد:اين مرکز اشاره شده نخستين مرکزي است که در تهران به بهره‌برداري مي رسد و علاوه بر اينکه پروژه‌اي تحت عنوان پروژه انديش‌سراي عبدالکريم قريب ويژه خاندان قريب از تاثيرگذاران و چهره‌ ماندگار در کشور محسوب مي‌شود قرار است به صورت موزه به بهره‌برداري برسد که اين مجموعه داراي کتابخانه ويژه کودکان، آقايان و بانوان خواهد بود.
مفاخريان با تاکيد بر اينکه پروژه استاد معين که بعد از توقف دو نيم ساله در سال 96 مجددا فعال شده است از ديگر پروژه هايي است که تا پايان سال افتتاح مي شود، خاطرنشان کرد:مجموعه خيابان استاد معين ضلع جنوبي آن از داخل پادگان جي عبور خواهد کرد که بخش زيادي از آن تمام شده است و بزرگراه يادگار امام نيز از داخل پادگان جي عبور مي کند که تامين منابع مالي آن از اولويت اول شهرداري به اولويت دوم شهرداري رفته است که اميدوارم پس از افتتاح پروژه استاد معين پروژه يادگار امام فعال شود.
شهردار منطقه 9 با بيان اينکه 50 درصد املاک مسکوني شهرداري منطقه 9 در بافت فرسوده قرار گرفته است، گفت:146 هکتار از منطقه 9 بافت فرسوده است و ما با تجميع قطعات ريزدانه در سال 96 و 97 توانستيم سرانه مسکوني منطقه 9 را افزايش دهيم و تاکنون بيش از 350 پلاک در هم ادغام شده و توانستيم رتبه اول تجميع قطعات ريزدانه را در مناطق مختلف شهرداري کسب کنيم.

راه اندازي مجتمع کسب و کارهاي شهري با هدف حمايت از جوانان
«مهدي کريمي»رييس دبيرخانه توسعه کسب و کارهاي نوين کشورهاي اسلامي نيز در اين نشست اظهار داشت:ما برنامه ريزي کرديم تا چشم انداز 1404 بتوانيم در همه جاي کشور در حوزه کسب و کارهاي نوآورانه فعاليت داشته باشيم.
رييس دبيرخانه توسعه کسب و کارهاي نوين کشورهاي اسلامي افزود:در حوزه کسب و کارهاي شهري مجتمعي به اين شکل وجود ندارد و اينجا يک مرکز براي افتتاح کسب و کارهاي شهري مي باشد.
وي افزود:نکته فرمايش ما با شرکت هاي دانش بنيان اين است که موضوع آن متفاوت است و از آنجايي که جوانان به حوزه فناوري اقبال دارند، سياستمداران مي دانند که آينده کشور به شرکت هاي فناور بسته است.
کريمي خاطرنشان کرد: ما شاهد آن هستيم که مدل کسب و کارها در حال تفاوت است و نوع حمايت هاي ما با ارايه متفاوت خواهد بود و کشورهاي غرب آسيا در حوزه فناوري هنوز نتوانسته اند موفقيت خاصي داشته باشند و به اين دليل است که نتوانسته ايم که براي آن اهميتي قايل شويم.

 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداري تهران منطقه 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه "شهر دوستدار کودک" را طی سال‌های گذشته به شهرداری ابلاغ کرده و در قالب این طرح، در هر منطقه تهران، یک محله به عنوان محله دوستدار کودک تعیین شده است که در منطقه ۱۳ محله پیروزی به این عنوان شناخته می‌شود که در این راستا، طرح و ویژه برنامه‌های مختلف در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار دارد.

وی افزود: در طرح «محله دوستدار کودک» تلاش می‌کنیم که محله پیروزی متناسب با ویژگی و امکانات خود از لحاظ عمرانی، ایمنی و محیط‌زیست(HSE)، کالبدی، زیباسازی و اجتماعی مناسب سازی شده و برای گروه سنی صفر تا ۱۸ سال زیست پذیر باشد.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص امکاناتی که می‌توان در محله دوستدار کودک انجام داد به نصب وسایل بازی و اتاق مادر و کودک، رنگ آمیزی کف در بوستان شاخص این محله، ترسیم نقاشی دیواری با اولویت مدارس، اجرای خط کشی عابر پیاده در معابر منتهی به مدارس، طراحی کوچه بازی، برگزاری مسابقات فرهنگی و جشنواره ویژه کودکان، احداث سینما کودک و.... اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: در اولین گام در سال جدید، اردوی نیم روزه ویژه دانش آموزان ابتدایی در موزه ملی ایران برگزار شد که برنامه‌های این چنینی ادامه می‌یابد.

کد خبر 6078845

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • پیاده روهای مرکز شهر نفس می کشند | ایجاد محل های جدید برای پارک موتورسیکلت ها
  • بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی شمال کشور افتتاح می‌شود
  • خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر، مقصد بازدید هفتگی شهردار کرمان
  • انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری
  • سرپرست شهرداری منطقه ۹ تبریز معرفی و منصوب شد
  • سه میدان میوه و تره بار در منطقه ۱۷ احداث خواهد شد