Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@17:12:50 GMT

۷ شرکت‌ هواپیمایی خارجی چقدر ارز دولتی گرفته‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۱۵۴

۷ شرکت‌ هواپیمایی خارجی چقدر ارز دولتی گرفته‌اند؟

۷ شرکت هواپیمایی ترکیه، امارات، قطر، اتریش، آئروفلوت روسیه، لوفت‌هانزا و کی‌ال‌ام، از فروردین ۹۷ تاکنون ارز دولتی از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، انتخاب قیمت ارز به صورت ترجیحی و دلار ۴۲۰۰ تومانی، تصمیمی بود که دولت پس از نوسان ارزی در سال ۹۶ آن را اجرا کرد.

‌پس از تعیین قیمت ارزها با نرخ‌های دولتی، از فروردین تا تیرماه ۹۷ ارز ۴۲۰۰ تومانی یا همان دولتی برای همه وارد کننده‌ها اختصاص یافت، بعد از تیرماه ۹۷ واردات به چهار گروه دسته‌بندی شد که واردات کالای گروه چهارم ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: فیلم / اقدام عجیب یک شرکت هواپیمایی ایرانی هزینه هر ساعت پرواز چقدر است؟

پس از آن تعیین تکلیف شد که گروه سوم وارد کننده هم ارز را با نرخ آزاد دریافت کند، گروه دوم ارز نیمایی (رقمی بین ارز دولتی و ارز آزاد) دریافت کرد و گروه اول هم که بیش از ۳۰ کالای اساسی است، ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کند.

حال در گزارشی که بانک مرکزی از ارائه ارز دولتی به نهادهای عمومی، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها از اول فروردین ۹۷ منتشر کرده است که در این بین نام چند شرکت هواپیمایی خارجی هم به چشم می‌خورد.

* پرداخت ارز دولتی به شرکتی هواپیمایی ترکیه در ۸ مرحله

طبق گزارش بانک مرکزی، شرکت هواپیمایی ترکیه در یک مرحله ۱۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار لیره جدید ترکیه، در یک مرحله دیگر ۵۵۷ هزار لیره جدید ترکیه‌، در مرحله‌ای دیگر ۱۱۱ میلیون و ۸۵۳ هزار لیر جدید ترکیه، در یک مرحله یک میلیون و ۵۲۰ هزار لیره جدید ترکیه، در یک زمان دیگر ۱۱۶ میلیون لیر جدید ترکیه، در مرحله‌ای دیگر ۲۹ میلیون و ۶۸۰ هزار ۵۵۷ لیر جدید ترکیه و همچنین در یک مرحله ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار لیر جدید ترکیه دریافت کرده است.

همچنین شرکت هواپیمایی ترکیه در یک مرحله فقط ۴ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۷۰۰ یورو دریافت کرده است.

* پرداخت یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۹۵ یورو ارز دولتی به شرکت هواپیمایی اتریش

بنابراین گزارش، شرکت هواپیمایی اتریش در یک مرحله ۸۲۷ هزار یورو در قالب ارز دولتی و در یک مرحله ۳۶۹ هزار و

۶۹۵ یورو و جمعاً یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۹۵ یورو دریافت کرده است.

 

‌* پرداخت ۳ مرحله ارز دولتی به شرکت هواپیمایی روسیه

از فروردین ۹۷ شرکت هواپیمایی آئروفلوت روسیه در یک مرحله ۸۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۴۲ روبل جدید روسیه، در مرحله‌ای دیگر ۴۰ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۵۵ روبل جدید روسیه و در یک مرحله ۵۱ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۹۷۰ روبل جدید روسیه دریافت کرده است.

* لوفت‌هانزا ۱۲ میلیون و ۹۳۹ هزار یورو ارز دولتی گرفته است

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از فروردین ۹۷ در یک مرحله ۵۴ هزار و ۳۹۲ یورو، در یک مرحله یک میلیون و ۹۵۵ هزار یورو، در مرحله‌ای دیگر ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار یورو، در یک مرحله ۴ میلیون و ۱۸۵ هزار یورو و در یک مرحله ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار یورو و جمعاً ۱۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۳۹۲ یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

* شرکت KLM هم ارز دولتی گرفت

شرکت هواپیمایی کی ال ام نیز از فروردین ۹۷ در یک مرحله ۵۶۳ هزار و ۶۶۶ یورو ارز دولتی دریافت کرده است.

* شرکت هواپیمایی قطر هم دو مرحله ارز دولتی گرفته است

بنابراین گزارش شرکت هواپیمایی قطر نیز از فروردین ۹۷ در یک مرحله ۵۱ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۹۵۵ یوان چین و در یک مرحله دیگر یک میلیارد و ۴۳۲ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۳۶۲ روبل جدید روسیه دریافت کرده است.

* شرکت هواپیمایی امارات ۳ میلیون درهم ارز دولتی گرفته است

در این بین شرکت هواپیمایی امارات نیز مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار درهم امارات در یک مرحله و ۶۰۰ هزار درهم امارات در یک مرحله دیگر در قالب ارز دولتی دریافت کرده است.

‌*شرکت‌های خارجی باید درآمد فروش بلیت را با نرخ رسمی بانک مرکزی محاسبه کنند

بنابراین گزارش، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره علت اختصاص ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی می‌گوید: این روال از زمان حضور شرکت‌های هواپیمایی خارجی که به ایران پرواز دارند و در داخل کشور بلیت‌فروشی می‌کنند وجود داشته و موضوع غیرقانونی نیست، زیرا این شرکت‌ها باید درآمد حاصل از فروش بلیت خود را با نرخ رسمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، محاسبه کرده تا آن را به خارج از کشور منتقل کنند.

به گفته مقصود اسعدی سامانی‌، شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران بلیت‌فروشی کرده و آنها باید درآمد حاصل از فروش خود را با نرخی که بانک مرکزی تعیین می‌کند، محاسبه کنند و پس از تبدیل آن به دلار، یورو و هر ارز دیگری که مورد نظر آنهاست، درآمد مازاد خود را به مقاصد مورد نظر حواله کنند، اتفاقی که پس از کسر هزینه‌ها برای این شرکت‌های هواپیمایی و تأیید سازمان هواپیمایی کشوری نهایی می‌شود.

وی می‌گوید: درآمد ریالی شرکت‌های هواپیمایی خارجی با رقم مورد نظر و رسمی اعلام شده از سوی بانک مرکزی به یورو، دلار یا سایر ارزهای مورد نظر به این شرکت‌های هواپیمایی تبدیل می‌شود، پس از این اتفاق درآمدهای حاصله از سوی شرکت‌های هواپیمایی خارجی از طریق بانک مرکزی به مقاصد مورد نظر حواله می‌شود، در مقطع زمانی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به عنوان نرخ رسمی اعلام کرد مبنای محاسبه این رقم بود، زیرا نرخ ارز دیگری در کشور وجود نداشت و محاسبات باید بر این اساس انجام می‌شد، بنابراین در آن مقطع زمانی درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی تسعیر و به مقاصد مورد نظر شرکت‌های هواپیمایی حواله شد.

اسعدی سامانی گفته است: پس از تغییر سیاست‌های ارزی دولت از مردادماه سال ۱۳۹۷ و اعلام نرخ نیمایی، مبنای محاسبه درآمدها ارز نیمایی اعلام شد و بر همین اساس محاسبات صورت گرفت و در نهایت با تأیید بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری حواله‌ها انجام شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس ارز دولتی ایرلاین شرکت هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟

افزایش درآمد باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس بین سال‌های 2024 تا 2027

طرفداری | یوفا به طور رسمی افزایش درآمد باشگاه‌ها در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را تأیید کرد. این افزایش شامل 20 درصد پاداش بیشتر برای رسیدن به فینال و قهرمانی در آن است.

به گزارش آاس، یوفا به طور رسمی تأیید کرد که در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا، شاهد افزایش قابل توجهی در درآمد باشگاه‌ها از طریق رقابت‌های باشگاهی جدید در اروپا بین سال‌های 2024 تا 2027 خواهد بود. علاوه بر این، باشگاه‌هایی که در طول ده سال گذشته در این رقابت‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند، به واسطه دستاوردهای خود در ده سال گذشته، سهم قابل توجهی از "پایه ارزش" (Value Pillar) جدید که جایگزین "پول مارکت" (market pool) قبلی شده است، دریافت خواهند کرد.

جزییات افزایش درآمد باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا

هر 36 تیمی که به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کنند، 18.62 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. این رقم کمی بیشتر از مرحله گروهی فعلی است که در آن 15.5 میلیون یورو برای حضور پرداخت می‌شود. برای هر برد 2.1 میلیون یورو و برای هر تساوی 700 هزار یورو پرداخت می‌شود که کمی کمتر از حال حاضر است، با این تفاوت که در این مرحله اول، تعداد بازی‌ها از 6 به 8 افزایش می‌یابد.

کسب رتبه‌ای مناسب در بین 36 تیم بسیار حائز اهمیت است، زیرا هر تیم بر اساس رتبه نهایی خود در مرحله لیگ، مبلغی را دریافت می‌کند. این مبالغ از 275 هزار یورو برای تیم سی و ششم تا 10 میلیون یورو برای قهرمان مرحله لیگ متغیر است. علاوه بر این، یوفا 2 میلیون یورو به تیم‌هایی که در این مرحله اول بین رتبه‌های 1 تا 8 قرار می‌گیرند و به طور مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند، پاداش می‌دهد. تیم‌هایی که بین رتبه‌های 9 تا 16 قرار می‌گیرند، 1 میلیون یورو پاداش اضافی دریافت خواهند کرد.

این درآمدها در مقایسه با فرمت فعلی لیگ قهرمانان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. باشگاه‌هایی که به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند، 11 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. در مرحله یک چهارم نهایی 12.5 میلیون یورو و در صورت رسیدن به نیمه نهایی 15 میلیون یورو پرداخت می‌شود. تیم‌هایی که در فینال لیگ قهرمانان جدید بازی می‌کنند، هر کدام 18.5 میلیون یورو و تیم برنده 6.5 میلیون یورو دیگر دریافت خواهد کرد.

در مجموع، این رقم حدود 10 میلیون یورو بیشتر از حال حاضر است که نشان دهنده افزایش 20 درصدی درآمد برای گذراندن مراحل مختلف در مقایسه با جوایز دوره‌های قبل است. پیش از این، برای بازی و برنده شدن در فینال، 20 میلیون یورو پرداخت می‌شد که اکنون به 25 میلیون یورو افزایش یافته است. بنابراین نحوه پرداخت درآمد تیم‌ها در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به طور خلاصه به شکل زیر خواهد بود:

درآمد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان از مرحله گروهی تا فینال مرحله گروهی: هر یک از 36 تیم حاضر در مرحله گروهی، 18.62 میلیون یورو دریافت می‌کنند که کمی بیشتر از 15.5 میلیون یوروی فعلی است. برد و مساوی: هر برد 2.1 میلیون یورو و هر مساوی 700 هزار یورو پاداش دارد که کمی کمتر از حال حاضر است. رتبه بندی: بر اساس رتبه بندی نهایی در مرحله گروهی، تیم ها از 275 هزار یورو (برای تیم 36) تا 10 میلیون یورو (برای تیم اول) پاداش دریافت می‌کنند. صعود مستقیم به مرحله حذفی: تیم‌های اول تا هشتم، 2 میلیون یورو پاداش صعود مستقیم به مرحله حذفی دریافت می‌کنند.

 مرحله حذفی:

یک هشتم نهایی: 11 میلیون یورو یک چهارم نهایی: 12.5 میلیون یورو نیمه نهایی: 15 میلیون یورو  فینال: 18.5 میلیون یورو (6.5 میلیون یورو پاداش قهرمانی) افزایش کلی: در مجموع، جوایز 20 درصد افزایش یافته است. برای مثال، مجموع پاداش برای رسیدن به فینال و قهرمانی از 20 میلیون یورو به 25 میلیون یورو افزایش یافته است.

مقایسه درآمد جدید با شرایط فعلی در لیگ قهرمانان اروپا

در حال حاضر، رئال مادرید با 91 میلیون یورو بیشترین درآمد را از لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده است. بایرن مونیخ (87.2 میلیون یورو)، منچسترسیتی (87 میلیون یورو)، بارسلونا (82 میلیون یورو) و اتلتیکو مادرید (81.7 میلیون یورو) در رتبه های بعدی قرار دارند. با اعمال سیستم جدید این مبالغ به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

افزایش درآمد در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس

افزایش درآمد شامل لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نیز می‌شود.

لیگ اروپا:

قهرمانی: 6 میلیون یورو (4 میلیون یورو در حال حاضر) حضور در فینال: 7 میلیون یورو (4.6 میلیون یورو در حال حاضر) برد: 450 هزار یورو مساوی: 150 هزار یورو

لیگ کنفرانس:

قهرمانی: 4 میلیون یورو (3 میلیون یورو در حال حاضر) حضور در فینال: 3 میلیون یورو (2 میلیون یورو در حال حاضر)

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • درآمد تیم‌های حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا به چه شکلی خواهد بود؟
  • مصدومیت، سرماخوردگی و صعود به یورو؛ خارجی‌های پرسپولیس در فیفادی چه کردند؟
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • پلی‌آف یورو: صعود لهستان، اوکراین و گولسیانی!
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • نوروز و باز هرج و مرج در پرواز‌های داخلی