Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@20:13:34 GMT

حضور بانوان بهاری در جزء خوانی قرآن در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۲۲۶

حضور بانوان بهاری در جزء خوانی قرآن در ماه رمضان

ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و بانوان بهاری با حضور در مساجد و حسینیه ها ایام این ماه را گرامی می دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، هر ساله با شروع ماه مبارک رمضان بانوان بهاری برنامه خاص خود را با جزء خوانی قرآن در مساجد و حسینیه ها پیش از نماز ظهر تنظیم کرده و ساعتی از وقت خود را به قرائت و آموزش قرآن می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سنت مبارک یکی از سنت هایی است که طی چند سال گذشته پر رنگتر شده و در اکثر مساجد و حسینیه ها قبل از ظهر اجرا می شود و هیئت های مذهبی بانوان پیش قراول این حرکت بوده و مراسم هفتگی خود را به جزء خوانی و گاه آموزش قرآن تغییر می دهند.

جزء خوانی قرآن هر روز برگزار می شود تا اینکه در روز پایانی ماه مبارک رمضان که قرآن ختم می شود مراسم خاصی نیز در مساجد و هیئت ها برگزار شده و پیش از شروع قرائت جزء آخر قرآن سفره ای در بین قاریان گشوده شده  و هر یک از بانوان حاضر مقداری برنج یا گندم یا نمک به معنای برکت و مقداری آب به جهت روشنایی در سفره قرار داده و پس از ختم قرآن هر یک به میزانی از آن برداشته و برای برکت و روشنایی در منزل خود نگه داشته یا با غذای خانواده همراه می کنند و بر این باورند که تا رمضان سال آینده برکت قرآن در خانه اشان باشد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان با بیان اینکه این طرح برای بهره‌مندی مطلوب از مصاحف شریف (قرآن، کتب مذهبی و ادعیه) طرح ملی «نورباران» و به همت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز به کارکرده است گفت: در این طرح ما به دنبال ترمیم و صحافی قرآن هستیم.

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت (ع) اصفهان یکی از اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از قطع درختان برای چاپ قرآن دانست و افزود: اگر قرآن‌های فرسوده در منازل یا مساجد ترمیم و صحافی شوند و دوباره در مساجد و منازل قرار گیرید، ما تا بیست سال آینده نیازی به قطع درخت برای چاپ قرآن نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام قربانیان هدف دیگر از اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی در این زمینه بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح در سراسر کشور را تأمین کرد. در برخی مساجد کشور مانند سیستان و بلوچستان حتی یک قرآن هم وجود ندارد و آنها خواستار حتی قرآن‌های نصف نیمه و قدیمی هستند.

نحوه دریافت و توزیع قرآن و ادعیه
حجت‌الاسلام قربانیان درباره نحوه توزیع قرآن، ادعیه و کتاب‌های مذهبی گفت: طبق توافقنامه با سازمان دارالقرآن الکریم قرار است همه قرآن‌ها به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) ارسال و بعد از ترمیم و صحافی، مجدد به سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شود. در نهایت، سازمان دارالقرآن الکریم با استعلام از سازمان تبلیغات استان‌ها تصمیم می‌گیرد که قرآن‌ها در کدام مناطق توزیع شود.

وی در خصوص نحوه ارسال گفت: سازمان‌های تبلیغات اسلامی سراسر کشور برای دریافت قرآن و ادعیه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین مردم می‌توانند با تماس به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) به شماره ۳۵۱۰۵-۰۳۱ داخلی ۶ درخواست دریافت قرآن و ادعیه خود کنند و یا خودشان قرآن و ادعیه‌شان را به موسسه دارالقرآن اهل بیت (ع) واقع در خمینی شهر، بلوار شهید محمد منتظری ارسال کنند.

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان، صفحات قرآن را قابل‌احترام بالایی دانست و گفت: ما در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) قرآن‌هایی که تنها یکی – دو صفحه از آنها باقی‌مانده و قابل صحافی نیستند داخل پاتیل‌هایی می‌شوییم و پاک و بعد از آن به عنوان جلد قرآن استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این یک نوع فرهنگ‌سازی است که مردم حتی برای یک ورق قرآن احترام قائل می‌شوند و آن‌قدر راحت آن را داخل آب یا بازیافت نگذارند.

به گفته حجت‌الاسلام قربانیان، هیچ کجای کشور حتی اماکن متبرکه دستگاه خمیرکن مجزا ندارند. او گفت: طرح جمع آوری قرآن و ادعیه پیش‌ازاین با روش‌های دیگر اجرا شده است و قرآن کهنه را با قرآن نو تعویض می‌کردند، اما در نهایت این قرآن کهنه به بازیافت می‌رفت درحالی که ما با اجرای این طرح درصدد ترمیم و صحافی قرآن‌های کهنه برآمدیم.

وی درباره میزان جمع‌آوری قرآن، ادعیه و کتاب‌های مذهبی مازاد در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و منازل یا اهدای قرآن‌های نو افزود: این طرح به‌صورت محدود از اسفند ۱۴۰۱ و بعد از آن به طور سراسری اجرا شد، اما متاسفانه به دلیل تبلیغات محدود استقبالی از این طرح صورت نگرفت با این وجود، حدود ۱۰۰ هزار جلد کلام الله مجید، مفاتیح و ادعیه مذهبی مانند نهج البلاغه را جمع آوری کرده ایم و از این تعداد حدود ۲۰ هزار قرآن توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران