Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:07:12 GMT

شهید اشرف: جوانان رهرو راه شهدا باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۳۴۲

شهید اشرف: جوانان رهرو راه شهدا باشند

سمنان- ایرنا- شهید علی اصغر اشرف یکی از شهدای دفاع مقدس استان سمنان در بخشی از وصیتنامه خود، با تاکید بر این که جوانان رهرو راه شهدا باشند اظهار داشت: دستیابی به سعادت و کمال در گرو پیروی از راه شهداست.

به گزارش ایرنا، شهید اشرف فرزند محمدحسین و فاطمه، چهارم آبان 1312 در روستای قلعه عبدالله شهرستان شاهرود در خانواده ای پای بند به احکام اسلامی دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شهید والامقام، به واسطه خوش خلقی و اخلاق نیکو شهره و همواره در تلاش برای کمک و شاد کردن دل دیگران بود و همیشه نیز در صف اول نماز جماعت حضور داشت.
شهید اشرف به نماز اول وقت اهمیت زیادی می داد و هیچگاه نمازش قضا نمی شد و پدری مهربان برای فرزندانش بود.
این شهید جلیل القدر برای تامین مخارج زندگی سخت کار می کرد تا شرمنده خانواده نشود به همین دلیل در واحد تولیدی ذوب آهن البرز به عنوان کارگر مشغول به فعالیت بود.
این شهید بزرگوار، سواد خواندن و نوشتن نداشت ولی چنان از درک بالایی برخوردار بود که برای دفاع از خاک وطن و احساس وظیفه ای که داشت از عشق به خانواده دست کشید با وجود این که در حدود 50 سال سن داشت رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
شهید اشرف، اولین بار برای دفاع از خاک وطن در برابر متجاوزگران به عنوان نیروی بسیجی از طرف سپاه شاهرود لشکر 17، گردان کربلا به پیکار با دشمنان اعزام شد و به عنوان آر پیچی زن به ایفای نقش پرداخت.
این شهید والامقام، پس از هفت ماه و هفت روز حضور در میدان نبرد حق علیه باطل و دفاع جانانه، سرانجام در بیست و پنجم اسفند 1363 در عملیات غرور آفرین بدر در منطقه شرق بصره نزدیک به رود دجله در عراق در اثر اصابت ترکش به بدن به قافله سالار شهیدان پیوست.
این شهید جلیل القدر، در بخشی از وصیت نامه خود گفته است: دفاع از حریم اسلام و قرآن بر هر مسلمان متعهد واجب و لازم است و راه رسیدن به پیروزی در دفاع از حریم، پیروی از فرموده های رهبری است.
پیکر مطهر شهید اشرف، که دفاع از خاک وطن را یک وظیفه شرعی می دانست در عملیات تفحص 1373 پیدا شد و در زادگاهش در روستای قلعه عبدالله شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می پردازد.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.
7342/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا شهداي استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در این جلسه توسعه و‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راپاسداری از ارزشهای دفاع مقدس بسیار مهم دانست .

 فرماندار خوی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان گفت: برگزاری یادواره شهدا مصداق بارز کار فرهنگی است و ضرورتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی بین نسل جوان است.

علی نژاد افزود:هویت بخشی به فضای شهری با جانمایی هرچه بیشتر المان شهدا و هماهنگ سازی هرچه بیشتر در این راستا مورد تاکید است.

 فرماندار خوی اضافه کرد :تدابیر لازم برای برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا اتخاذ شود و بهره مندی از ظرفیت های هنری برای انتقال پیام شهدا مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت تامین زمین مناسب برای راه اندازی و احداث موزه هشت سال دفاع مقدس در خوی تاکید کرد و افزود:

راه اندازی این می تواند در تبیین نقش شهرستان و رزمندگان اسلام شهر ستان خوی در هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها آنهم با جوانان خودمان بردارید /ثمر و محصول خون شهدا رو هوا نکنید
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه