Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:29:26 GMT

خروج چوب از گیلان تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۵۷۸

خروج چوب از گیلان تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: برای ادامه فعالیت کارخانجات وابسته به چوب و صنایع سلولزی لازم است از خروج چوب از استان ممانعت شود. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تالش، فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: هر صنعتی نیاز به اتخاذ تدابیری دارد و مدیران این حوزه نیز باید تصمیم‌ساز باشند و فقط مجوز صادر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به جلوگیری از خروج چوب از استان خاطرنشان کرد: از استاندار گیلان درخواست کردیم که جهت بقاء و ادامه فعالیت کارخانجات وابسته به چوب و صنایع سلولزی از خروج چوب از استان ممانعت شود.

دلق‌پوش به مساله رفع مشکلات کمبود مواد اولیه پالت‌سازان و تولیدکنندگان صنایع چوبی در استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: تسهیل واردات چوب و کاهش عوارض واردات آن یکی از راه‌های رفع مشکل کمبود مواد اولیه پالت‌سازان و تولیدکنندگان صنایع چوبی است.

تولیدات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی افزایش می‌یابد/ تلاش برای رونق تولید در لوازم‌التحریر بومیبرنامه حمایتی دولت از نهادهای حمایتی برای تولید مسکنتنها راه نجات اقتصاد تحقق عملی رونق تولید است

فرماندار شهرستان تالش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و همراهی با آنان، اولویت فرمانداری شهرستان تالش است اظهار داشت: مسئولان ادارات کل استان نیز برای توسعه کار و اشتغال با سرمایه‌گذاران همکاری و تلاش خود را برای رفع موانع آنان به‌کار گیرند.

سیدعیسی مهدوی با بیان اینکه فعالان صنایع پالت‌سازی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند خاطرنشان کرد: بنابراین ضروری است که برای رفع مشکل صنایع پالت‌سازی، تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گزارش تسنیم، احمدعلی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، بهنام ارزین مدیر بانک صنعت و معدن استان گیلان، محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی و جمعی از سرمایه‌گذاران و مدیران واحدهای تولیدی نیز در این جلسه حضور داشتند.

شهرستان تالش دارای 200 هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود و در 110 کیلومتری غرب استان گیلان واقع است و همچنین در این جلسه، مشکلات برخی سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌ها و دستورات لازم نیز صادر شد.

بر اساس اطلاعات موجود، 70 پالت‌ساز فعال در شهرستان تالش فعالیت می‌کنند و در سال 1395 یکی از بزرگترین کارخانه‌های خودکار پالت‌سازی کشور در این شهرستان راه اندازی شد و شرکت چوب اسالم تالش نیز از واحدهای مشهور این شهرستان است.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: جشنواره بهار نارنج هفته آینده (۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه) در کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

او افزود: جشنواره بهار نارنج کومله، یکی از جشنواره‌های پرمخاطب در طول سالیان گذشته با حضور گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده است. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، این جشنواره با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جهانی تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهار نارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آیین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

او گفت: در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت جشنواره کودک، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جشنواره غذا‌های سنتی، پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت جشن بزرگ بهار نارنج و در روز جمعه ۲۱ اریبهشت هم جشن بازی‌های بومی محلی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در کومله لنگرود برگزار خواهد شد. 

کومله از توابع شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

بانوان گیلانی از شکوفه‌های بهار نارنج در تهیه اسانس طبیعی، مربا، دمنوش، عرقیات و شربت استفاده می‌کنند.

مصرف این گلبرگ‌های عطرآگین علاوه بر درمان بیماری‌های عصبی، نشاط آور و آرامبخش است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • چهار محور در استان مسدود است
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم