Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا منادی سفیدان معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اثر‌گذاری دانشگاه آزاد در توسعه همه‌جانبه کشور و کمک به حل مسائل جامعه گفت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی و چند وجهی است و از زمان تاسیس تا به امروز 6 میلیون فارغ التحصیل داشته که با گستردگی در سطح کشور و بالابردن سطح تحصیلات عالیه در داخل از خروج بسیاری از افراد جلوگیری کرده که این امر مانع از خروج ارز از کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد نقش تاثیرگذاری در توسعه شهرهای کشور داشته و با ایجاد بیش از 500 واحد در شهرهای مختلف نقش مهمی در توسعه شهری و گسترش فرهنگ داشته است. این دانشگاه با تکیه بر خود و بدون استفاده از خدمات دولتی به تربیت نسل تحصیلکرده کشور پرداخته است و هزینه‌ای برای وزارت علوم نداشته است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر مردمی بودن این دانشگاه تاکید کرد: اگر ایران رتبه چهاردهم علمی از جهت تولید علم و دانش در میان دانشگاه‌های جهان را دارد بدون شک، دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد در آن اثر گذار بوده و اگر این دانشگاه وجود نداشت رتبه علمی ایران در جهان به رتبه بیست و هفتم تنزل می‌یافت.

منادی سفیدان در ادامه درباره تحولات مورد نیاز در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: مهم‌‌ترین گام در جهت ایجاد تحول در دانشگاه آزاد، تبلیغات صحیح در جهت معرفی امکانات این دانشگاه بوده تا بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل با آگاهی از سطح کیفی مناسب، استادان و اعضای هیات علمی مجربی که در این دانشگاه وجود دارد دانشگاه آزاد را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: برای جذب بهتر دانشجو در دانشگاه آزاد باید روش‌های مختلف را به کار گیریم که یکی از این روش‌ها چگونگی جذب دانشجو به شیوه دانشگاه‌های پیشرفته دنیاست که با بانک‌ها قراردهایی منعقد می‌‌کنند و شهریه را بانک می‌‌پردازد و بعد از فراغت از تحصیل شهریه را دریافت می‌کنند که این طرح توسط دکتر طهرانچی ارائه شده که در دست بررسی است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درباره رویکرد دانشگاه آزاد در دو ساله گذشته خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد از زمان مدیریت جدید یک رویکرد تحولی با حضور شخصیت‌های علمی که در دانشگاه‌های دولتی و تراز اول بودند را آغاز کرده که نویددهنده دستاوردهای مهم در عرصه پژوهشی و ورود به حل مسائل جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور در سال‌های آینده است.

منادی سفیدان تاکید کرد: بزرگترین دستاور دانشگاه آزاد، ایجاد آموزش عالی در تمام نقاط کشور است و سطح دانش و فرهنگ مردم در محروم‌ترین نقاط ایران توسعه یافت که ثمرات اجتماعی بسیاری در داخل داشته است در عرصه بین‌الملل هم گسترش دانشگاه آزاد در کشورهای همسایه علاوه بر درآمدزایی منجر به تبادلات فرهنگی و دیپلماسی علمی شده که به دنبال خود روابط مستحکم‌تر ملت‌‌ها در عرصه سیاسی را پدید می‌آورد.

وی در پایان متذکر شد: در هیچ دوره‌‌ای دانشگاه آزاد تبادل و همکاری همه جانبه به این شکل با مجلس شورای اسلامی نداشته و در طی دو ساله گذشته مجلس پشتیبان دانشگاه آزاد بوده است.

انتهای پیام/

188 / 167 معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی علیرضا منادی سفیدان دستاوردهای علمی رتبه علمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای علمی رتبه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه

محمد حاتمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر تقویت حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ این دانشگاه در سال جاری با جذب هسته‌های فناور جدید، عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و تحقیقاتی، شرکت در نمایشگاه‌های معتبر و برگزاری جلسه شورای مرکز رشد حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان واحد تربت‌حیدریه را تقویت خواهد کرد.

وی افزود:‌ پیگیری فعالیت‌ هسته‌های فعال در حال تبدیل به واحد‌های فناور و ترجیحاً رسیدن به محصولات دانش‌بنیان، برگزاری فعالیت‌های فناورانه از برگزاری جشنواره، استارت‌آپ ویکند، ایده آرا و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مرتبط با شرح وظایف از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه برای تقویت حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با بیان اینکه ساخت نمونه اولیه دستگاه تشخیص ضخامت گل زعفران در بخش حوزه فناوری از‌جمله فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته بود، عنوان کرد:‌ تعداد هفت هسته فناور با عناوین هسته تریکامد و cpr، الکنو، آماتیس در حوزه پزشکی و توانبخشی، هسته‌های ویرا صنعت فجر طاهر، ایده پردازان پویا و پویش در حوزه غیرپزشکی در واحد تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

حاتمی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه فاقد سرای نوآوری است، گفت:‌ برگزاری دوره بازار مالی ارز‌های دیجیتال و فارکس، همکاری با نهاد‌های مرتبط با کارآفرینی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و شرکت‌های که در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف فعالیت دارند با استفاده از امکانات و ظرفیت دانشگاه ازجمله فعالیت‌‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته است.

وی عنوان کرد:‌ برگزاری دوره‌های تخصصی و حمایت مالی، جلسه و ارتباط با شرکت‌های فناور موفق راهکاری برای  توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در همین راستا جذب طرح‌ و اختراعات نوآور، حمایت از طرح‌های منتخب و آموزش مسیر صحیح و آسان در رسیدن به محصول در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات دانشگاه، حمایت مالی طبق بخشنامه‌های جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • ارتقاء جایگاه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • اخراج یا بازنشسته شدن ۴۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران