Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:11:00 GMT

مهمانی هنر در خانه هنرمندان ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۳۷۷۴

مهمانی هنر در خانه هنرمندان ایران

هفتمین نمایشگاه مهمانی هنر به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه مهمانی هنر هر ساله در ماه مبارک رمضان در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه در این دوره با موضوع طراحی «فیگوراتیو» از 27 اردیبهشت تا 21 خرداد در گالری‌های خانه هنرمندان ایران میزبان 300 اثر از هنرمندان متولد دو دهه 60 و 70 است. مهمانی هنر در هفتمین دوره خود با تمرکز بر آثار هنرمندان جوان به خصوص هنرمندان غیرتهرانی تصویر تازه‌ای از وضعیت طراحی ایران را نمایش می‌دهد. در طول نمایشگاه، کارگاه‌های تخصصی به صورت مداوم در گالری ممیز برگزار خواهد شد. علاوه بر این، پنل‌های تخصصی نیز با حضور صاحب‌نظران و اساتید برگزار خواهد شد.

نگار نادری‌پور مدیر مسئول انجمن مجمسه سازان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه مهمانی هنر گفت: این نمایشگاه توسط معاونت هنری خانه هنرمندان ایران طراحی، اجرا و جمع آوری شده است. هنرمندان دهه 60 و 70 که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، ممکن است بعضا در دنیای تجسمی نامدار باشند اما در میان مخاطبان شناخته شده نیستند و تاکنون دیده نشده‌اند. این نمایشگاه می‌تواند محلی برای تبادل و مواجهه با تکنیک‌های جدید در موضوع طراحی فیگوراتیو باشد.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز گفت: خوشحالم که با برنامه‌ریزی و تلاش چند ماهه توسط معاونت فرهنگی هنری خانه هنرمندان و با همکاری و همفکری شورای تجسمی خانه مرکب از نمایندگان همه انجمن‌های تجسمی این نمایشگاه برگزار شد. هفتمین دوره مهمانی هنر با موضوع فیگوراتیو نگاه جدیدی به مبحث طراحی مدرن داشته است، همچنین از ویژگی‌های این نمایشگاه حضور آثار هنرمندان جوان دهه 60 و 70 و طراحان شهرستانی است که توانا هستند اما در جایی شناخته شده نیستند و آثار آنها دیده نشده است.

وی افزود: در این دوره مهم‌ترین گالری خانه یعنی گالری ممیز به اجرای کارگاه‌های تخصصی و نمایش فیلم‌های مستند متناسب با طراحی اختصاص داده شده است. همچنین در این کارگاه‌ها علاقه‌مندان با تکنیک‌ها و ابزارها کار هنرمندان در این رشته هنری بیشتر آشنا می‌شوند. با وجود کارهای برجسته از سراسر کشور و تهران، با نظر خود هنرمندان تصمیم گرفته شد که با توجه به شرایط بد اقتصادی، تخفیف‌های ویژه‌ای برای آثار گرفته شود و قیمت‌های مناسبی برای آثار تعیین شود که به نظرم لازم است هنردوستان این فرصت را مغتنم بشمارند تا بتوانند آثاری  شایسته را به خانه‌هایشان ببرند و بر کلکسیون‌های خود بیافزایند.

شجاعی طباطبایی پیشنهاد داد: ثبت حقوقی آثار هنرمندان برای جلوگیری از کُپی‌کاریکامیار صادقی: فلسطین باید دغدغه همه هنرمندان جهان باشدکامیار صادقی با «درنگ در سکوت» به حوزه هنری آمد+عکس

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان هنرهای تجسمی خانه هنرمندان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان هنرهای تجسمی خانه هنرمندان ماه مبارک رمضان هنرهای تجسمی خانه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمایشگاه عکس «سفرِ آخر؛ داستان یک عکس دیده شده از شهید مرتضی آوینی» امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در نگارخانه «شماره یک خانه عکاسان ایران» افتتاح می‌شود.

«سفرِ آخر» عکس‌هایی از عکاسان؛ اصغر بختیاری، احسان رجبی، مرتضی شعبانی، سیدمحمد جعفری و محمدحسین قدمی است که از آغاز تشکیل گروه «روایت فتح» به همراه شهید مرتضی آوینی بوده و در کنار او و گروه عکاسی کرده‌اند. داستان سفر آخر گروه به مناطق جنگی جنوب در فروردین ۱۳۷۲ از مهم‌ترین بخش این نمایشگاه عکس است.

نمایشگاه عکس «سفرِ آخر» شامل ۵۴ عکس در اندازه‌های مختلف در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران»برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از دوشنبه ۳ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روز‌های پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «شماره یک خانه عکاسان ایران» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

دیگر خبرها

  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • درخشش هنرمندان لردگانی در ششمین جشنواره آسمان هشتم
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری