Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاغذ تحریر ۷۰ گرمی در اندازه ۷۰ در ۱۰۰ بندی ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. که این رقم نسبت به هفته گذشته فقط حدود ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.به گزارش بلاغ،کاغذ تحریر ۷۰گرمی در اندازه ۷۰ در ۱۰۰ بندی ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. که این رقم نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد با تدابیر اتخاذ شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت ثبات قیمت و یا کاهش حدودی قیمت‌ها را طی هفته جاری خواهیم داشت چرا که با تثبیت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ نشر و مطبوعات روند افزایشی متوقف می‌شود.

 

با اعلام اینکه قرار است تا دو هفته آتی کاغذهای موجود در گمرک ترخیص شوند از این رو بازار کاغذ کمی از التهاب افتاده اما  صالحی وزیر ارشاد هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: باید مبلغ ۸۰ میلیون دلار برای تهیه ۸۰ هزار تُن کاغذ تخصیص پیدا کند؛ از سوی دیگر نیز کمیته‌ای مرکب از مجموعه نهادهای ذیربط، سازمان تعزیرات و قوه قضاییه به طور جدی تری به افرادی که ارز دولتی دریافت کردند اما کاغذ وارد نکردند یا ارز دریافت کردند اما کاغذ وارداتی را با قیمت مناسب توزیع نکردند، برخورد  کنند.

از سوی دیگر وزیر ارشاد هفته گذشته با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس از بهبود روند کنونی خبرداده و اعلام کرده بود: بازار کاغذ در کشور به زودی سرو سامان پیدا کند چرا که واردات همه نیازهای کشور انجام شده و فقط در بخش توزیع و نظارت بر توزیع مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات نیز در حال مرتفع شدن است.

به نظر می‌رسد عدم نظارت و جدی گرفتن چالش بازار کاغذ موجب افسارگسیختگی آن شده است، از این رو چنانچه بازرسی‌ها دقیق‌تر شود امید آن می‌رود که ثبات نسبی را تا ابتدای سال تحصیلی جدید شاهد باشیم در غیر اینصورت نبود کاغذ فعالیت ناشران را برای شش ماهه دوم سال به مخاطره می‌اندازد.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان‌های دوبی همچنان زیر آب + تصاویر

گزارش‌ها حاکی از آن است که دوبی پس از شدیدترین بارندگی ۷۵ سال گذشته که از روز دوشنبه آغاز شد، مشغول پاکسازی جاده‌های پر آب و خشک کردن خانه‌های سیل زده است. 

به گزارش رویترز، در حالی که هنوز سیل بخش‌هایی از بزرگراه‌ها را پوشانده، فرودگاه بین‌المللی دوبی تلاش می‌کند پرواز‌های خود را از سر بگیرد. گفته می‌شود حمل و نقل در این شهر به شدت مختل شده است. 

بارندگی‌ها که خسارات قابل توجهی به بار آورده، شدیدترین بارندگی ۷۵ سال گذشته در امارات بوده است. سیل مردم را در ترافیک، محل کار و منازل خود به دام انداخت و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد آب مراکز خرید و مترو را هم در بر گرفته است.

باران در امارات که به دلیل آب و هوای بیابانی خود شناخته شده، پدیده‌ای نادر است و دمای هوا در فصل تابستان می‌تواند به بالای ۵۰ درجه برسد. پس از وقایع روز سه‌شنبه، این سوال مطرح شد که آیا بارور سازی ابر‌ها سبب این بارندگی شدید شده است یا خیر. یک آژانس دولتی امارات انجام چنین عملیاتی قبل از طوفان را رد کرد.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان بر این باور هستند که تغییرات اقلیمی احتمالا سبب چنین رخدادی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خیابان‌های دوبی همچنان زیر آب + تصاویر
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • وزیر ارشاد وعده ساخت «بازمانده‌ها» را دوباره تکرار کرد
  • فیلم/ تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است
  • (ویدیو) تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز؟
  • رقابت‌های نزدیک همسایه‌های جدول رده‌بندی
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت