Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو مورد احترام فوتبالی‌ها بود زیرا به دیگران احترام می‌گذاشت، نه برای محبوبیت روی سکو‌های خودی به حریف بی‌احترامی می‌کرد نه در برابر انتقاد هواداران، انگشت به نشانه سکوت نشان می‌داد.

به گزارش شریان نیوز،یکی از مهم‌ترین اتفاقات روز پایانی لیگ هجدهم، خداحافظی دفاع راست آبی پوشان پایتخت از فوتبال بود، بازیکنی که به رغم استقلالی بودن، محبوب همه فوتبال‌دوستان کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خسرو حیدری»، بازیکن باسابقه و محبوب استقلال در حالی که به خاطر جدایی از تیم محبوبش اشک می‌ریخت، کفش‌هایش را در پایان بازی با سپیدرود آویخت.

او بعد از حدود ۱۵ سال حضور در سطح اول فوتبال ایران که نزدیک ۱۰ سال آن را با استقلال بوده و کسب افتخارات زیاد با این تیم، چهارگوشه مستطیل سبز را بوسید. بازیکنی که رنگ و جلای تازه به واژه وفاداری در روز‌هایی داد که فوتبال ایران، کمتر با این واژه مانوس است، اما یک سوال مهم این است که چرا این بازیکن که در استقلال توپ می‌زد بین طرفداران تیم‌های دیگر حتی پرسپولیسی‌ها هم قابل احترام بود.

یکی از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی خسرو که بازیکنان زیادی هم در روز‌های اخیر به آن اشاره کرده‌اند، باادب بودن اوست. سید جلال حسینی، کاپیتان قرمز‌ها درست لحظاتی بعد از کسب قهرمانی در لیگ‌برتر با پرسپولیس درباره خداحافظی «خسرو حیدری» صحبت و از او به عنوان الگویی برای جوانان فوتبالی یاد کرد.

کمتر فوتبال دوستی است که طی این همه سال فعالیت فوتبالی خسرو حیدری از ورود این بازیکن به حاشیه‌ها، خبری شنیده باشد. بازیکنی که انگار فقط آمده بود تا در دفاع راست بدرخشد، سانتر‌های استثنایی‌اش را انجام دهد و در خدمت تیم‌اش باشد. حتی این اواخر که برخی بازیکن‌های جدید و قدیمی استقلال درگیر حاشیه شدند او هیچ واکنشی که باشگاه و تیم را به دردسر بیندازد، از خود نشان نداد و به رغم داشتن سابقه ملی و باشگاهی زیاد با رفتاری حرفه‌ای، نیمکت نشینی را پذیرفت و اعتراضی نکرد.

خسرو مورد احترام فوتبالی‌ها بود به خاطر این‌که به دیگران احترام می‌گذاشت، نه برای محبوبیت روی سکو‌های خودی به حریف بی‌احترامی می‌کرد نه در برابر انتقاد هواداران در روز‌های ملتهب، انگشت به نشانه سکوت نشان می‌داد.

خسرو سر به زیر است و محبوب و راز ماندگاری همین است. حالا در روز‌های بازنشستگی‌اش او را نه فقط با سرتوپ‌های جالب و گاهی تکراری و نه فقط با سانتر‌های دقیق که می‌توانیم با رفتار خوب داخل و خارج از زمین به یاد بیاوریم.

 

برچسب هاخسرو حیدری

منبع: شریان

کلیدواژه: خسرو حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی اظهار داشت: اخبار واصله از قلع و قمع ۴ هزار اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور خبر می‌دهد، تکرار دومینوی تخریب به بهانه توسعه یافتگی باری دیگر دست بر روی جنگل‌های هیرکانی گذاشت.
 
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت سازمان محیط زیست در برابر گسترش تخریب‌های صورت گرفته در دامنه طبیعت، افزود: سازمان محیط زیست متولی اصلی حفظ و نگهداری محیط زیست باید پاسخگوی این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی باشند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی صورت گرفته به ثروت ملی همچون جنگل‌های کشور تبعات گران و جبران ناپذیری را به دنبال دارد، اظهار کرد: نگاه‌ها به مسئله محیط زیست یک موضوع شعاری و کلیشه‌ای است، این مسئله باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. 
 
وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید در جهت حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: در کشور‌های توسعه یافته مقوله توسعه یافتگی صرفا با حفظ و نگهداری محیط زیست تعریف می‌شود، اگر امروز به هربهانه‌ای تیشه به ریشه درختان و طبیعت بزنیم بی تردید محیط زیست را به ورطه نابودی می‌کشانیم.
 
عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات معظم له در مورد حفظ و نگهداری طبیعت، گفت: در روز درختکاری سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری پس از کاشت نهال فرمودند" اگر هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود" نه تنها شاهد کاشت یک میلیارد درخت نیستم بلکه در چند سال اخیر شاهد قلع و قمع بلوط‌ها جنگل‌های مختار به بهانه میدان گازی در پیشانی زاگرس و مرگ هزاران اصله درخت بلوط جنگل‌های زاگرس به بهانه احداث جاده یاسوج بودیم.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی زمانی می‌تواند مولفه‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشد که به همان میزان حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توجه داشته باشیم حفظ طبیعت تنها مربوط به یک نسل نیست بلکه نسل‌های بعدی هم سهمی از آن خواهند داشت که متاسفانه در مسیر توسعه یافتگی در طبیعت شاهد یک نگاه اقتصادی بدون توجه به تبعات آن به کام عده‌ای سودجو هستیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الزامات قانونی برای حفظ و نگهداری درختان و جنگل‌ها در مسیر توسعه یافتگی و بهره برداری پیش بینی شده است، تصریح کرد: شاهد هستیم برخی نهاد‌های اجرایی با دور زدن قانون به بهانه توسعه یافتگی کمر به قتل عام طبیعت بسته‌اند و سازمان محیط زیست در برابر این مهم سکوت اختیار کرده است، عدم نظارت جدی منجر شده تا ثروت ملی همچون درختان جنگلی شبانه قطع شوند.

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • خسرو تئاتر ایران از راز یک هنر شریف نوشت
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول
  • جواب سرمربی تاجیکستان به مانچینی: فقط بهانه!
  • بیانیه مربیان استقلال علیه مدیران باشگاه: اعتراضی نداریم، حق با سرمربی تیم‌ملی است
  • رضاییان: قطر را ۴تایی کردیم اما در جام‌ملت‌ها عوض شد
  • بازیکن تیم ملی فوتبال ایران: با احترام به ترکمنستان به میدان می‌رویم
  • مصاحبه‌ نوروزی با نویسندگان سایت طرفداری؛ قسمت پنجم: علی آقااحمدی
  • کادر فنی استقلال:باید به تصمیمات سرمربی تیم ملی احترام گذاشت
  • ۸۰ سالگی خسرو شکیبایی با مهرجویی و پوراحمد